Altres normes relacionades:
El Reglament Europeu de Protecció de dades implica un canvi de paradigma, que resideix en la protecció de les dades de caràcter personal sobre una dimensió preventiva o anticipadora.
El RGPD és des del 25 de maig de 2018 una norma directament aplicable, a l’Administració Local i a les entitats del seu sector públic.
Per tant, l’Ajuntament de L’Hospitalet, està treballant un sistema d’adequació a través de la implementació de mesures tècniques i organitzatives, que articuli el nou model institucional i de gestió de les dades de caràcter personal.
A l’Ajuntament de L’Hospitalet estem compromesos amb la protecció de les dades de caràcter personal. Per això, la política de protecció de dades de l’Ajuntament informa sobre el tractament d’aquelles dades de la Seu electrònica i en qualsevol dels seus subdominis, microllocs web i/o aplicacions mòbils.
Solament per poder accedir a alguns serveis del web municipal que disposin de tràmit específic, els usuaris hauran de subministrar les dades de caràcter personal imprescindibles per la prestació del servei sol.licitat.
Les bases jurídiques, que legitimen el tractament de les dades personals de les persones interessades, són les contemplades a l’article 6.1 del RGPD, i amb caràcter general: Article 6.1a) L’interessat dona el seu consentiment pel tractament de les seves dades personals; Article 6.1.c) El tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament, i l’article 6.1.e) El tractament és necessari per l’acompliment d’una missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
El Registre d’Activitats de Tractament (RAT), de l’Ajuntament, detalla el conjunt d’activitats que comporten el tractament de dades de caràcter personal. A continuació, i de forma general, la informació relativa a les diferents finalitats per a les quals podem recollir les dades dels interessats són:
Tractament | Per a què es fan servir les dades |
---|---|
Prestació de serveis i tràmits municipals | Tractarem la informació per a la gestió del tràmit o servei que s’hagi sol.licitat. Les dades només seran cedides a altres Administracions públiques quan sigui necessari per a la prestació del servei sol.licitat, d’acord amb la clàusula informativa de cada tràmit i sol.licitud, o consentiment, o quan siguin requerides per les autoritats públiques competents, de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables a cada moment. |
Activitats | Tractarem les dades per a la gestió de les activitats, cursos, tallers, ... organitzades per l’Ajuntament. Les dades no seran cedides a tercers. |
Participació ciutadana | Tractarem les dades per a la gestió del procés de participació ciutadana i per donar resposta a les propostes i qüestions que es plantegin. Les dades no seran cedides a tercers. |
Subscripcions | Es remetrà informació dels serveis i activitats de l’Ajuntament, a través de diferents canals, com butlletins electrònics. Les dades no seran cedides a tercers. |
Bústia de contacte i suggeriments | Tractarem les dades per respondre les diferent sol.licituds, qüestions o dubtes plantejats. Les dades no seran cedides a tercers. |
L’inici d’un tràmit, en qualsevol dels canals municipal, implicarà el consentiment i l’acceptació, i sense reserves, de la política de protecció de dades de caràcter personal que manté l'Ajuntament.
Aquest consentiment comportarà l’acceptació i l’autorització a l'Ajuntament per la recollida de les dades, per la seva incorporació als fitxers adients, pel tractament necessari d’aquestes dades, i, finalment, per l’autorització per a la seva conservació, durant els terminis previstos a les disposicions legals aplicables.
Les persones titulars de les dades, tractades per l’Ajuntament, tenen reconegut l’exercici dels següents drets:
En qualsevol moment, les persones titulars de les dades, poden exercir el seu dret d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació, d’oposició i de portabilitat al tractament de la informació sobre les seves dades personals, de forma:
La sol·licitud haurà d'indicar clarament en l'assumpte: Exercici de drets RGPD.
La persona titular de les dades que faci servir els serveis oferts, a través del Web de l'Ajuntament, haurà de facilitar les dades demanades segons el principi de bona fe i per tant, no es podran donar dades inexactes o inexistents.
Així mateix, en cas de no estar satisfet amb la resposta a l’exercici dels seus drets, i en tot cas, sempre que ho consideri oportú, podrà presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades a través de la seva seu electrònica a https://apdcat.gencat.cat
En cas que considereu que s’ha vulnerat qualsevol dret o obligació relacionada amb la protecció de les dades de caràcter personal; sigueu coneixedors d’una vulneració de la seguretat de les dades; voleu demanar assessorament en qualsevol aspecte del compliment del RGPD; si desitgeu conèixer informació sobre els tractaments de dades personals que duu a terme l’Ajuntament, i concretament, sobre l’exercici dels seus drets respecte les seves dades de caràcter personal, es pot posar en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades de L’Hospitalet, a través del correu dpd@l-h.cat.
Les dades de caràcter personal recollides per l'Ajuntament no seran facilitades o comunicades a tercers aliens a aquest Ajuntament, excepte quan siguin necessàries per a la prestació del servei sol·licitat o quan siguin requerides per les autoritats públiques competents, de conformitat amb les disposicions legals.
Les dades personals, de les persones titulars de les dades, es conservaran durant el temps necessari pel compliment de les finalitats per a les què varen ser obtingudes, en exercici de les competències i funcions de l’Ajuntament, i en tot cas, durant els terminis de conservació, prescripció i depuració de possibles responsabilitats legalment previstos.
Les comunicacions de dades de caràcter personal a l’Ajuntament mitjançant el portal https://seuelectronica.l-h.cat/ es produeixen sempre en un entorn segur, garantint així el xifratge de la informació facilitada i la integritat de les dades transmeses.
La protecció de les dades de caràcter personal, de les persones físiques, està regulada al Reglament (UE) 2016/679 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD), i a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, que adapta l’ordenament jurídic espanyol al RGPD, i completa les seves disposicions.
Més informació a:
Les dades de contacte del Responsable són:
Ajuntament de L’Hospitalet
Adreça postal: Carrer de Josep Prats, 2, 08901, L’Hospitalet
Correu electrònic: responsable.dadespersonals@l-h.cat
Més informació a:
Documentació addicional:
En compliment del deure d’informació l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat INFORMA que les imatges captades pels sistemes de videovigilància seran tractades per l’Ajuntament com a Responsable del tractament, constant aquesta activitat de tractament de videovigilància al corresponent Registre d’activitats de tractament (RAT) de l’Ajuntament.
L’article 4.14 del Reglament General de Protecció de dades 2016/679, de 27 d’abril (RGPD), diu que la imatge constitueix una dada de caràcter personal, i per tant, li és d’aplicació les previsions d’aquest Reglament.
El sistema de càmeres de videovigilància és un sistema d’informació integrat que inclou tant les càmeres com els mitjans destinats a la monitorització, l’enregistrament, la transmissió o el tractament de les imatges i consisteix en la captació d’imatges a través de càmeres.
Els espais vigilats estan senyalitzats de conformitat amb la instrucció de l’Autoritat catalana de protecció de dades (ApdCAT) 1/2009, de 10 de febrer, sobre el tractament de dades de caràcter personal mitjançant càmeres amb fins de videovigilància.
Les imatges captades pels sistemes de videovigilància, seran tractades per l’Ajuntament, com a Responsable del tractament, amb la finalitat de garantir la seguretat de les instal.lacions i dependències municipals i de les persones que hi treballen o accedeixen a les mateixes, per l’assegurament del funcionament normal dels serveis públics.
La licitud del tractament està basada als articles del Reglament General de Protecció de dades. Article 6.1c) El tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al Responsable del tractament, i article 6.1e) El tractament és necessari per al compliment d’una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al Responsable del tractament; i en base a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Article 22, sobre tractaments amb finalitats de videovigilància.
Les dades es conservaran durant un mes, per complir amb la finalitat per la qual es van recavar i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar de l’esmentada finalitat i del tractament de les dades. Tan sol en el cas que puguin servir com a prova d’un delicte, es podran bloquejar en espera de l’ús policial o judicial corresponent.
Vostè podrà exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, així com limitació, portabilitat, quan procedeixi, davant d’Oficina d’Atenció ciutadana, carrer Girona, 10, planta baixa. Telèfons gratuïts 010 i 900 100 277 (fora de L’Hospitalet) o Seu electrònica.
Si a l’exercici dels seus drets no ha estat degudament atès, podrà presentar una reclamació davant l’Autoritat catalana de protecció de dades (ApdCAT). Amb caràcter previ a la presentació d’una reclamació, davant l’Autoritat catalana de protecció de dades, podrà dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades, de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, a través de la direcció de correu electrònic dpd@l-h.cat.
Els llocs web i l'app Connecta LH de l'Ajuntament de L’Hospitalet utilitzen cookies.
A continuació, podreu trobar informació detallada sobre què són les cookies, quina tipologia de cookies s'utilitzen als llocs web municipals i Apps de l'Ajuntament de L’Hospitalet i com configurar-les.
Una cookie és un fitxer que es descarrega al vostre ordinador en accedir a determinades pàgines web o Apps mòbils. Les cookies permeten, entre altres coses, emmagatzemar i recuperar informació sobre els hàbits de navegació d'un usuari o del seu equip i, depenent de la informació que continguin i de la manera com utilitzi el seu equip, es poden utilitzar per reconèixer l'usuari.
En funció del domini des d'on s'enviïn les galetes i tractin les dades que s'obtinguin, podem distingir:
Segons el termini de temps que romanen activades a l'equip podem distingir:
Segons la finalitat per a la qual es tractin les dades obtingudes a través de les cookies, podem distingir entre:
Tipus | Nom | Durada | Procedència | Finalitat |
---|---|---|---|---|
Técniques | ASP.NET _sessionId | Sessió | *.l-h.cat | Gestió dels paràmetres de la sessió, necessari per al correcte funcionament de la web i els formularis de tramitació |
cookiebar, cookiebar-third-party, cookiebar-tracking | 1 mes | https://cookie-bar.eu/ | Gestionar la personalització de les cookies | |
Analítiques | _gat | 1 minut | Google Analytics | Gestiona i filtra les peticions de bots |
_ga_* | 13 mesos | Google Analytics | Gestió de vistes de pàgines web | |
_ga | 13 mesos | Google Analytics | Gestió de vistes de pàgines web | |
_gid | 1 día | Google Analytics | Gestió de vistes de pàgines web |
A més d'utilitzar el nostre panell de configuració, és possible deshabilitar o configurar les galetes que s'instal·len al vostre equip, mitjançant la configuració del vostre navegador d'internet.
Recordeu que algunes característiques dels continguts de la pàgina web només estan disponibles si es permet la instal·lació de cookies al vostre navegador. Si bloqueges la instal·lació de cookies, és possible que no puguis accedir totalment o parcialment al lloc web o a algunes de les seves funcionalitats.
L'Ajuntament d'Hospitalet no es fa responsable del contingut i veracitat de les polítiques de privadesa dels tercers incloses en aquesta política de cookies; així mateix, pot modificar aquesta Política de Cookies en funció de noves exigències legislatives, reglamentàries, o amb la finalitat d'adaptar aquesta política a les instruccions dictades per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Serà possible retirar el consentiment inicialment prestat en qualsevol moment.
Ajuntament de L'Hospitalet
Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400