Sol·licitud per a tramitar la cèdula d'habitabilitat de segona ocupació per habitatges que ja han tingut prèviament una cèdula o una qualificació definitiva d'habitatge protegit.
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.
La cèdula s’anomena de segona ocupació si es refereix a habitatges usats o preexistents.
Les dades que consten a la cèdula són:
A la cèdula no figura el nom de la persona propietària. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat d’un habitatge, amb independència dels seus titulars o ocupants.
La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d’exoneració que preveu la normativa vigent). També és necessària per a donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
L'atorgament de la cèdula d'habitabilitat no suposa la legalització de les construccions pel que fa a l'adequació de l'ús d'habitatge a la legalitat urbanística.
Cal contactar amb una persona arquitecta o una arquitecta tècnica per a que vagi al seu habitatge a fer-li el certificat corresponent. El telèfon del col·legi d'arquitectes és el 933 015 000 i el d'arquitectes tècnics el 932 402 060. Aquesta persona li farà tot el tràmit telemàticament, mitjançant el següent enllaç de l’Agència de l’Habitatge:
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou una persona particular. Les persones autònomes, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de realitzar la tramitació per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
NO S'ATENDRÀ SENSE CITA PRÈVIA. Per realitzar aquest tràmit en la nostra oficina heu de demanar cita prèvia seguint les instruccions del tràmit enllaçat a l'apartat 'Tràmits relacionats'.
El dia de la cita haureu d'aportar la documentació necessària.
Per habitatges que ja han tingut una cèdula d'habitabilitat o una qualificació definitiva d'habitatges protegits anterior cal utilitzar el model de sol·licitud de cèdula d'habitabilitat de segona ocupació. Aquest model porta vinculat el certificat d'habitabilitat de segona ocupació.
La persona interessada s'haurà de posar en contacte amb una persona arquitecta, arquitecta tècnica o enginyera de l'edificació, per a obtenir la documentació necessària per a la tramitació.
Recordem que si la tramitació la fa la persona arquitecta, arquitecta tècnica o enginyera l'haurà de fer de manera telemàtica.
Sol·licitud per cèdula d'habitabilitat de segona ocupació
C. Llobregat n° 116 CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Podeu fer servir el tràmit 'Cita prèvia amb l'Oficina Municipal d'Habitatge'
Horari habitual:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/olh
més informacióTelèfons dels col·legis professionals:
Es dóna de resposta la resolució expressa a la sol·licitud amb la concessió o la denegació de la cèdula.
Abans de la resposta definitiva de la sol·licitud, es pot enviar a l’adreça de notificació un requeriment, que és la petició d’algun tipus d’actuació o documentació necessària per a continuar la tramitació de la sol·licitud.
Quan la cèdula estigui atorgada, la persona sol·licitant pot recollir-la de forma presencial a l'Oficina de l'Habitatge, amb cita prèvia.
Telèfon: 93 403 26 00
Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Podeu fer servir el tràmit 'Cita prèvia amb l'Oficina Municipal d'Habitatge'
Horari habitual:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/olh
més informació