Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Què passa si no he rebut un correu electrònic de confirmació del Registre d’entrada a l’Ajuntament?
Si al final del procés de registre us ha sortit un missatge informant-vos que la sol•licitud s’ha enviat correctament a l’Ajuntament però no heu rebut el correu electrònic de confirmació, pot ser perquè l’adreça que heu posat al formulari no fos correcte o perquè hagi algun problema amb el servidor de correu.

Podeu obtenir el justificant entrant, amb certificat digital, en la vostra Carpeta ciutadana a l’apartat Bústia de documents.
Què fer si no he pogut obtenir el justificant del Registre d’entrada a l’Ajuntament?
Si al final del procés de registre no us ha sortit un missatge informant-vos que la sol•licitud s’ha enviat correctament és que la presentació al Registre no s’ha efectuat i, per tant, no s’ha generat el corresponent justificant.

La no emissió del justificant o la recepció d’un missatge d’error o deficiència en la transmissió suposa que no s’ha produït la recepció de la petició a l’Ajuntament.

Comproveu que el vostre ordinador compleix els requisits tècnics per signar i torneu a intentar-ho.
Com puc saber si el meu certificat digital està instal•lat al navegador?
Amb Internet Explorer cal accedir al menú "Eines" -> "Opcions d'Internet" -> "Contingut" -> "Certificats". A la pestanya "Personal" han d'aparèixer les dades personals (nom, cognoms i NIF) del propietari del certificat.

Amb Google Chrome cal accedir al menú "Eines" -> "Opcions” -> “Avançat” -> “Seguretat” -> “Gestiona els certificats...”. A la pestanya "Personal" han d'aparèixer les dades personals (nom, cognoms i NIF) del propietari del certificat.

Amb Firefox cal accedir al menú "Eines" -> "Opcions" -> "Avançat" -> "Xifratge" -> "Veure certificats". A la pestanya “Els vostres certificats” han d'aparèixer les dades personals (nom, cognoms i NIF) del propietari del certificat.
Què fer si el navegador no mostra el certificat instal•lat?
Pot ser que el navegador no hagi identificat el clauer USB o la targeta amb el certificat que teníeu posada a l'ordinador. Tanqueu el navegador i torneu-lo a obrir.

Altrament, pot ser perquè en realitat no es va instal•lar correctament el certificat o perquè no hàgiu entrat amb el perfil d'usuari adequat (veure “Com puc saber si el meu certificat digital està instal•lat al navegador?”).
Per què em surt un avís de seguretat?
L'Ajuntament usa els certificats de l'Agència Catalana de Certificació (CATCert) per autenticar la identitat dels seus llocs web però, tot i ser una signatura perfectament vàlida i segura, no és reconeguda directament pels navegadors.

Si utilitzeu Internet Explorer o Google Chrome sobre Windows, el certificat de Seu és reconegut, no cal fer-hi res més. En el cas de Firefox sobre Linux o Windows, els certificats de CATCert encara no són reconeguts per la fundació Mozilla i surt un avís de seguretat per part del navegador (s'està en procés de reconeixement).

Per tal que no surti l'avís, cal instal•lar al navegador les claus públiques de CATCert i, a partir d'aquest moment, el certificat serà reconegut no només quan accediu a la Seu, sinó que també us servirà per a qualsevol altre web que utilitzi certificats CATCert.
Per què en el PDF diu que la validesa de la signatura és desconeguda?
L'Ajuntament usa els certificats de l'Agència Catalana de Certificació (CATCert) per signar els documents que emet però, tot i ser una signatura perfectament vàlida i segura, el programari Acrobat Reader no té carregades les arrels de CATCert i no pot verificar la seva autenticitat.

Podeu importar les claus públiques de CATCert al gestor de certificats d’Adobe i indicar-li que són de confiança (Edició > Protecció > Administrar identitats de confiança) o podeu validar la signatura del document amb un validador (veure “Com consultar la validesa d'un certificat digital?”).

Ajuntament de L'Hospitalet

Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400