Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Sol·licitud del servei de teleassistència

És una modalitat de servei d'atenció domiciliària que ofereix a l'usuari/ària una atenció permanent i a distància.
La finalitat del servei de teleassistència és ajudar les persones grans, amb discapacitat i/o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili amb seguretat i reduint el risc d'aïllament.
El servei de teleassistència és un servei gratuït supeditat a l’existència de terminals vacants.
Aquest servei està orientat a persones que tenen limitada la seva autonomia, antecedents i risc de caigudes a domicili, sense xarxa de suport familiar, i en situació de vulnerabilitat que els dificulta poder assumir el servei des de l’àmbit privat.
El servei de teleassistència està assignat a una persona. La baixa definitiva d'aquest servei no dona dret a la continuïtat del mateix en altres membres de la unitat de convivència.
La concessió no és automàtica i està subjecte a valoració per part del personal tècnic.

Totes les persones sol·licitants han d'estar empadronades a la ciutat

Es prioritzaran les següents persones:
  • Les persones que tenen valoració de dependència amb grau, els quals tenen capacitat de poder utilitzar correctament el servei.
  • Persones que viuen soles de 80 o més anys.
  • Unitats de convivència amb una altra persona amb discapacitat i/o dependència.
Les persones que tenen dependència han de posar-se en contacte amb la seva professional referent a través del telèfon 93.402.96.00 o per correu electrònic bsf-dependencia@l-h.cat

En qualsevol moment
Havent transcorregut un termini superior a 3 mesos sense emissió de resposta i atenent la regulació de l’article 24.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) i a l’article 54.2  de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; s’ha d’entendre desestimada la citada sol·licitud per SILENCI ADMINISTRATIU NEGATIU.
Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada.

Documentació general

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Autorització de tràmitsObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar

En cas de conviure amb una persona amb discapacitat

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Certificat de discapacitat de la persona que convisqui en la unitat familiarObligatoriTelemàtic i presencial
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Tramitar on-line

Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

Instància en paper

Sol·licitud

Impresos associats

Autorització per a tràmits

LLei 39/2006 de 14 de desembre de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència. BOE 299, 15.12.2006
LLEI 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials DOGC núm. 4990, 18/10/2007
No és necessària la resolució per part d'un òrgan administratiu

Per donar de baixa el servei:

  • Per donar de baixa el TLA s'ha d'avisar a l'empresa instal·ladora amb el botó i desprès desconnectar-ho i portar-ho a l'Av. Carrilet, 219 1a planta
En cas d'avaria l'empresa instal·ladora facilita un telèfon i envia un tècnic per solucionar-la. Telèfon de l'empresa TUNSTAL TELEVIDA: 93 228 88 00 o 900 844 411 (24 hores)

En cas que no cumpleixi els requisits i necessiti el servei de teleassistència, adjuntem un document on estan les empreses privades que ofereixen aquest servei. 

La teleassistència no és un servei d'urgència. 

El personal gestor ha de valorar la situació de la persona interessada tenint en compte els requisits establerts i, si correspon, es tramita la derivació a l'empresa instal·ladora. En cas contrari s'entendrà per desestimada la petició.