Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Proposta d'informe municipal d'esforç d'integració (antic informe arrelament social)

Sol·licitud del document proposta d''informe que és necessari acompanyar al tràmit de la Generalitat de Catalunya d'Informe d'arrelament social (Procediment regulat al Reial Decret 1155/2024, del 19 de novembre).

L'informe d'arrelament social serveix per a obtenir el permís de residència temporal per circunstàncies excepcionals.

Persona estrangera no comunitària, major d'edat o major de 16 anys amb autorització del representant legal, que està empadronada a L'Hospitalet.

Qualsevol altre persona amb autorització expressa de la persona titular.

En cas d'actuar la persona representant, si no està inscrita en el REPRESENTA, cal que aporteu la documentació que us acredita com a representant per fer el tràmit. Si us voleu inscriure ho podeu fer en l'adreça següent: https://www.l-h.cat/representa

El termini màxim per a emetre i notificar l'informe a la Generalitat de Catalunya és de 30 DIES HÀBILS des de que s'enregistra la sol·licitud.

Passat aquest termini, l'Ajuntament enviarà el document proposta de l’informe a la Generalitat encara que no s’hagi aportat la documentació requerida.

Instruccions sobre la documentació a aportar
En el cas que la persona no disposi del Certificat del curs de Primera Acollida, haurà de presentar:
- Documentació acreditativa d'haver participat en activitats formatives, del coneixement i respecte dels valors constitucionals d'Espanya, estatutaris de la CCAA on resideix i del Unió Europea, dels drets humans, les llibertats públiques, la democràcia, la tolerància i la igualtat entre homes i dones.
- Documentació acreditativa relativa a l'aprenentatge i coneixement del català i el castellà.
- Documentació acreditativa de participació en altres activitats formatives d'inserció sociolaboral i/o culturals.

Documentació general

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Sol·licitud de la Generalitat de Catalunya INF I d'esforç d'integracióObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Passaport (pàgines on figuren les dades personals de la persona sol·licitant i la caducitat del document)ObligatoriTelemàtic i presencial
Certificat del curs de Primera Acollida (si l'ha fet al Servei d'Acollida de l'Ajuntament de L'Hospitalet no és necessari presentar-lo)ObligatoriTelemàtic i presencial

Documentació específica I1 per arrelament social o I2 per arrelament socioformatiu

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Volant d'empadronament històric (si els dos darrers anys ha estat empadronat/da sense interrupció a LHospitalet, no cal aportar-lo)ObligatoriTelemàtic i presencial

Documentació específica I3 per a menors no acompanyats

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Certificat emès per la DGAIA que acrediti que la persona ha estat tutelada, en custòdia, protecció provisional o guarda, o de qualsevol altra servei de protecció de menorsObligatoriTelemàtic i presencial

Documentació específica I4 per a renovació de l'autorització de residència

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Targeta d'identitat d'estranger (TIE) que estigui dins del període de renovació (2 mesos abans de caducitat i 3 mesos posteriors)ObligatoriTelemàtic i presencial
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Tramitar on-line

IMPORTANT! Empleneu tots els camps de la Sol·licitud de la Generalitat de Catalunya INF I d'esforç d'integració que trobareu a 'Documentació necessària'.

Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

Si sou la persona representant de la sol·licitant haureu d'aportar la documentació que ho acrediti.

Instància en paper

Sol·licitud

Per a continuar amb la tramitació de la seva sol·licitud, si no ha aportat tota la documentació, rebrà un requeriment on li demanarem el que li falta.

Disposeu d’un termini de deu dies hàbils, per a presentar la documentació requerida, en les oficines de registre (tant presencials com electròniques) i altres mitjans que estableix la llei. Transcorregut l’esmentat termini es considerarà que desistiu de la vostra sol·licitud i s’ordenarà el seu arxiu.

Un cop rebuda tota la documentació se li remetrà la taxa corresponent al tràmit municipal. Des de l’1 de gener de 2021, la gestió tributària d’aquesta taxa ha estat delegada a la Diputació de Barcelona que li farà arribar per e-mail l’enllaç perquè pugui descarregar-la i fer-ne l’abonament. L’informem que cal abonar aquesta taxa abans de la data de caducitat assenyalada. En cas de sobrepassar la data límit per al pagament, la Diputació de Barcelona li remetrà una nova taxa amb un recàrrec del 5% de l’import inicial. No cal que ens faci arribar el comprovant de pagament.

Comprovada la idoneïtat de la documentació i l’abonament de les taxes, ens posarem en contacte amb vostè per a adjudicar-li CITA per a l’entrevista personal.

L'Ajuntament emetrà i notificarà la proposta d'informe a la Generalitat de Catalunya. Posteriorment, serà la Generalitat de Catalunya la responsable de resoldre l'expedient. Un cop resolt us enviarà un avís pel mitjà sol·licitat per notificar-vos on i quan heu de recollir l'informe.

Un cop teniu l'informe, l'heu d'entregar a l'Oficina d'Estrangeria de la Subdelegació de Govern a Barcelona. Per fer-ho heu de reservar una cita prèvia a https://sede.administracionespublicas.gob.es/icpplustie/acEntrada