Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Reclamació de consum

Imprimir
Presentació a l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de queixes, reclamacions o denúncies en relació a problemes o conflictes en la compra de productes o en prestació de serveis..  

QUI EL POT DEMANAR

  • Les persones consumidores (persones físiques o jurídiques) , compradores de productes o usuàries de serveis, sempre que no actuïn en un àmbit d’activitat empresarial o professional.
  • Els autònoms i les Pimes de menys de 10 treballadors, pel que fa als serveis bàsics (aigua, gas, electricitat, transports, mitjans audiovisuals, serveis postals, telefonia, Internet, serveis sanitaris, assistencials, financers i d'assegurances) i als de tracte continuat.
  • L’OMIC de L’Hospitalet té competència i pot intervenir en conflictes de consum quan la persona consumidora o bé la part reclamada estan domiciliades a L’Hospitalet.

QUAN ES POT FER

Quan sorgeixi un problema o un conflicte en matèria de consum que no heu pogut resoldre. Prèviament, s'ha d'haver presentat la reclamació a l'empresa..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Cal haver presentat la reclamació a l'empresa.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

  • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
    C. Riera de la Creu n° 0032, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Per l’assessorament amb un tècnic de consum, pot demanar CITA PRÈVIA pels següents mitjans:

    Telèfon 93.402.60.30  o bé enviar un correu a l'adreça omic@l-h.cat.

    Dilluns a divendres: 9 a 13.30 h
    Dijous de 16 a 19 hores

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris Per més informació podeu trucar al 010
    Mapa
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac Horari habitual Dilluns a divendres: 8:30 a 14 h Dilluns a dijous : 16:00 a 19 h.
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual: Dilluns a divendres de 9 a 14 hores Dimarts i dijous de 16 a 19 hores
    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns i divendres: 9:00 a 14:00 h
    Dimarts i dijous: 16:00 a 19:00 h


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris Aquesta oficina romandrà tancada el dilluns 11 d'octubre de 2021.
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Horari habitual: Dilluns, dimarts, dijous i divendres: 12 h - 14 h 
    Dimecres: 9 h -11 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Acta d'inspeccióObligatoriTelemàtic i presencial
CartaObligatoriTelemàtic i presencial
DenúnciaObligatoriTelemàtic i presencial
FacturesObligatoriTelemàtic i presencial
FotografiaObligatoriTelemàtic i presencial
Informe de la mediacióObligatoriTelemàtic i presencial
Interlocutòria de sentència en fermObligatoriTelemàtic i presencial
Justificant de compraObligatoriTelemàtic i presencial
Justificant de recepcióObligatoriTelemàtic i presencial
LaudeObligatoriTelemàtic i presencial
OficiObligatoriTelemàtic i presencial
ReclamacióObligatoriTelemàtic i presencial
RecursObligatoriTelemàtic i presencial
Enregistrament d'imatge en movimentObligatoriTelemàtic i presencial
Enregistrament sonorObligatoriTelemàtic i presencial
ResolucióObligatoriTelemàtic i presencial
SentènciaObligatoriTelemàtic i presencial

QUÈ PASSA DESPRÉS

L’OMIC estudiarà la reclamació/queixa/denúncia presentada i determinarà el seu curs:
  1. Mediació (intervenció de l’OMIC per ajudar a les parts i facilitar l’obtenció d’un acord satisfactori).
  2. Derivació a la inspecció de consum o a d’altres serveis o administracions competents.
  3. Trasllat a la Junta Arbitral de Consum de L’Hospitalet si resulta procedent

MÉS INFORMACIÓ

Consulteu la informació sobre las característiques i requisits del procediment de mediació de consum en el document adjunt..  

ALTRES DOCUMENTS ASSOCIATS

TEMPS DE RESPOSTA

3 mesos

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 1/2007, Refosa de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
    Telèfon: 93 402 60 30Fax: 93 402 60 31
    Horari: Per l’assessorament amb un tècnic de consum, pot demanar CITA PRÈVIA pels següents mitjans:

    Telèfon 93.402.60.30  o bé enviar un correu a l'adreça omic@l-h.cat.

    Dilluns a divendres: 9 a 13.30 h
    Dijous de 16 a 19 hores

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris Per més informació podeu trucar al 010
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Resolució OMIC.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400