Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Reclamació de consum

Imprimir
Presentació a l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de queixes, reclamacions o denúncies en relació a problemes o conflictes en la compra de productes o en prestació de serveis..  

QUI EL POT DEMANAR

  • Les persones consumidores (persones físiques o jurídiques) , compradores de productes o usuàries de serveis, sempre que no actuïn en un àmbit d’activitat empresarial o professional.
  • Els autònoms i les Pimes de menys de 10 treballadors, pel que fa als serveis bàsics (aigua, gas, electricitat, transports, mitjans audiovisuals, serveis postals, telefonia, Internet, serveis sanitaris, assistencials, financers i d'assegurances) i als de tracte continuat.
  • L’OMIC de L’Hospitalet té competència i pot intervenir en conflictes de consum quan la persona consumidora o bé la part reclamada estan domiciliades a L’Hospitalet.

QUAN ES POT FER

Quan sorgeixi un problema o un conflicte en matèria de consum que no heu pogut resoldre. Prèviament, s'ha d'haver presentat la reclamació a l'empresa..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de la aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Cal haver presentat la reclamació a l'empresa.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades, concretant el que demaneu a l'espai "sol·licito" del full de reclamació a l'OMIC, o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent.
Documentació necessària
  • Full de reclamació a l'OMIC.
  • Cal adjuntar fotocopiada i per duplicat la documentació relativa al cas (factures, contractes, publicitat, fotografies, etc).
  • En cas que s’actuï per representació (comunitats, associacions, societats), s’ha d’acreditar documentalment la representació de la persona que signa la sol·licitud (acta de nomenament, escriptura, estatuts,..).

QUÈ PASSA DESPRÉS

L’OMIC estudiarà la reclamació/queixa/denúncia presentada i determinarà el seu curs:
  1. Mediació (intervenció de l’OMIC per ajudar a les parts i facilitar l’obtenció d’un acord satisfactori).
  2. Derivació a la inspecció de consum o a d’altres serveis o administracions competents.
  3. Trasllat a la Junta Arbitral de Consum de L’Hospitalet si resulta procedent

TEMPS DE RESPOSTA

3 mesos

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 1/2007, Refosa de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris.
.  

SI TENIU CAP DUBTE O SUGGERIMENT PODEU TRUCAR A:

.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Resolució OMIC.  

Enllaços d'interès

  • Carpeta ciutadana
  • Bústia ciutadana
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400