La presentació d'una reclamació a l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), és per demanar la resolució d'un conflicte amb una empresa o amb un professional en la compra de productes o en prestació de serveis.
Normalment es demana que es recompensi un dany patit per una empresa o professional.
Per exemple:
T’han cancel·lat un vol, has reclamat a la companyia de vol i no et contesten?
T’han tallat la línia de telèfon o la llum, has contactat a la companyia i no et solucionen el tall?
Has rebut una factura del gas molt alta i la companyia no et dona cap explicació?
La presentació d'una queixa és un tràmit per protestar i deixar constància del seu descontent per un servei mal rebut, ja sigui tant d'empreses que comercialitza béns o presta serveis com d’un organisme habilitat. No es demana una compensació econòmica.
Tot i no ser aquesta queixa constitutiva d'infracció administrativa, pot servir per millorar la qualitat dels béns i serveis que s’ofereixen al mercat o l’atenció que es presta a les persones consumidores
Descripció | Tipus | Presentació | Descàrrega |
---|---|---|---|
Reclamació prèvia a l'empresa | |||
Factures | |||
Contracte |
Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.
Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre
C. Riera de la Creu n° 0032, BS pis CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Per l'assessorament amb personal tècnic de consum, l'horari d'atenció a la ciutadania és:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/consum
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
Per més informació podeu trucar al 010
C. Girona n° 10, BS pis CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Pot concertar una cita a https://www.l-h.cat/citaoac
Horari habitual
Dilluns a divendres: 8:30 a 14 h
Dilluns a dijous : 16:00 a 19 h
Horari d'estiu: Dilluns a divendres de 8:30 a 14h del 15 de juny al 15 de setembre
RB Just Oliveras n° 0023 CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
Dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Dimarts i dijous de 16 a 19 hores
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www.l-h.cat/districte1
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087 CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
Dilluns a divendres: 9:00 a 14:00 h
Dimarts i dijous: 16:00 a 19:00 h
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www.l-h.cat/districte2
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
AV Metro n° 0018 CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
Dilluns a divendres: 9-14 h
Dimarts i dijous: 16-19 h
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www./l-h.cat/districte3
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
C. Belchite n° 5 CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
Dilluns a divendres: 9-14 h
Dimarts i dijous: 16-19 h
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www.l-h.cat/districtes4-5
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
PL Cultura n° 1 CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
Dilluns a divendres: 9-14 h
Dimarts i dijous: 16:30-19 h
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www.l-h.cat/districte6
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
C. Emigrant n° 0027 CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari habitual:
De dilluns a divendres de 9h. a 14 hores
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: www.l-h.cat/districte1
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
Consulteu la informació sobre las característiques i requisits del procediment de mediació de consum en el document adjunt.
També podeu consultar el següent enllaç on trobareu totes recomanacions a l'hora de realitzar un consum.
L'OMIC estudiarà la reclamació o queixa i en determinarà el curs:
Telèfon: 93 402 60 30
Per l'assessorament amb personal tècnic de consum, l'horari d'atenció a la ciutadania és:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/consum
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
Per més informació podeu trucar al 010