Sol·licitud per a tramitar la cèdula d'habitabilitat de segona ocupació per habitatges amb antiguitat anterior a l'11 d'agost de l'any 1984 (sense cèdula d'habitabilitat prèvia).
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.
La cèdula s’anomena de segona ocupació si es refereix a habitatges usats o preexistents.
Les dades que consten a la cèdula són:
A la cèdula no figura el nom de la persona propietària. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat d’un habitatge, amb independència dels seus titulars o ocupants.
La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d’exoneració que preveu la normativa vigent). També és necessària per a donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
L'atorgament de la cèdula d'habitabilitat no suposa la legalització de les construccions pel que fa a l'adequació de l'ús d'habitatge a la legalitat urbanística.
Cal contactar amb una persona arquitecta o una arquitecta tècnica per a que vagi al seu habitatge a fer-li el certificat corresponent. El telèfon del col·legi d'arquitectes és el 933 015 000 i el d'arquitectes tècnics el 932 402 060. Aquesta persona li farà tot el tràmit telemàticament, mitjançant el següent enllaç de l’Agència de l’Habitatge:
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou una persona particular. Les persones autònomes, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de realitzar la tramitació per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
NO S'ATENDRÀ SENSE CITA PRÈVIA. Per realitzar aquest tràmit en la nostra oficina heu de demanar cita prèvia seguint les instruccions del tràmit enllaçat a l'apartat 'Tràmits relacionats'.
El dia de la cita haureu d'aportar la documentació necessària i els documents acreditatius d'antiguitat de l'habitatge, en cas de ser necessaris.
C. Llobregat n° 116 CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Podeu fer servir el tràmit 'Cita prèvia amb l'Oficina Municipal d'Habitatge'
Horari habitual:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/olh
més informacióTelèfons dels col·legis professionals:
Es dóna com resposta la resolució expressa a la sol·licitud amb la concessió o la denegació de la cèdula.
Abans de la resposta definitiva de la sol·licitud, es pot enviar a l’adreça de notificació un requeriment, que és la petició d’algun tipus d’actuació o documentació necessària per a continuar la tramitació de la sol·licitud.
Quan la cèdula estigui atorgada, la persona sol·licitant pot recollir-la de forma presencial a l'oficina de l'Habitatge, amb cita prèvia.
S'haurà de tenir i conservar l'informe d'antiguitat d'habitatge durant la vigència de la cèdula.
Telèfon: 93 403 26 00
Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Podeu fer servir el tràmit 'Cita prèvia amb l'Oficina Municipal d'Habitatge'
Horari habitual:
Podeu utilitzar aquest formulari per fer arribar les vostres consultes: https://l-h.cat/olh
més informació