Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Alta al Padró Municipal d’Habitants

Inscripció al Padró Municipal d’Habitants de L’Hospitalet d’una persona procedent d’un altre municipi o país.

Telemàticament:
  • El formulari haurà d'estar signat per la persona que sol·licita el propi empadronament, el del seu fill/a o el de persona de qui sigui tutora legal.
Presencialment:
  • Qualsevol persona major d'edat que resideixi al municipi pot demanar la seva alta al Padró Municipal d'Habitants.
  • Qualsevol persona major d'edat pot demanar l'alta d'una altra persona amb autorització expressa de la persona interessada.

  • Disposar d'un document acreditatiu de la identitat digital i d'un títol que acrediti la seva residència al domicili.

  • Disposar d'un document acreditatiu de la identitat i de residència al domicili.

Quan la persona sol·licitant estableixi la seva residència al municipi.
Presencialment: La inscripció és immediata.
Telemàticament: El termini màxim per a tramitar l'expedient és de 3 mesos.
Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà estimada.

Instruccions sobre la documentació a aportar
La documentació s'ha d'aportar en els idiomes oficials: català o castellà. En cas contrari haurà d'aportar el document original, o una còpia compulsada de l'original, i la traducció realitzada per ambaixada, consulat o un traductor jurat.

A la sol·licitud telemàtica, si no s'oposa a la consulta de dades no farà falta aportar la documentació indicada al formulari de sol·licitud, ja que podrem consultar-la a través del sistema de Via Oberta de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC). En cas d'oposar-se haurà d'aportar per aquesta via la mateixa que s'indica en presencial, segons el cas.

A continuació, s'informa de la documentació a aportar en funció del canal de realització del tràmit i sense oposició a la consulta de dades a la sol·licitud telemàtica.

Persones majors de 14 anys amb nacionalitat espanyola

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
DNI en vigor o passaport en vigorObligatoriPresencial

Persones menors de 14 anys amb nacionalitat espanyola

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Llibre de família o certificat de naixementObligatoriPresencial
DNI en vigor o passaport en vigorOpcionalPresencial

Persones estrangeres comunitàries (d'un país membre de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein o Suïssa)

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Document d'identitat o passaport en vigor del seu país d'origen o targeta de residència en vigor emesa per les autoritats espanyolesObligatoriTelemàtic i presencial
Certificat del Registre Central d'Estrangers (vàlid juntament amb Document d'identitat o passaport en vigor del seu país d'origen)OpcionalPresencial
Llibre de família o certificat de naixement, per a menors de 18 anys si al document d'identitat no consten totes les dades dels progenitorsObligatoriTelemàtic i presencial

Persones estrangeres no comunitàries

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Targeta de residència en vigor emesa per les autoritats espanyoles o passaport en vigor del seu país d'origenObligatoriTelemàtic i presencial
Llibre de família o certificat de naixement, per a menors de 18 anys si al document d'identitat no consten totes les dades dels progenitorsObligatoriTelemàtic i presencial

Documents acreditatius de l'habitatge en propietat

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Títol de propietatObligatoriPresencial

Documents acreditatius de l'habitatge de lloguer

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Contracte vigent de lloguer d'habitatge per a ús residencial habitual (si és un contracte privat ha d'estar signat a tots els fulls i acompanyat de la còpia del document d'identitat de les persones signants)ObligatoriTelemàtic i presencial
Últim rebut de lloguer o acreditació del pagamentObligatoriTelemàtic i presencial

Documents acreditatius si ja consten persones empadronades a data d'inici de la nova titularitat o contracte (a més dels documents acreditatius de l'habitatge)

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Autorització expressa signada per la persona titular de l'habitatge i la designada per ella per a gestionar l'empadronament i que consti empadronadaObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Document d'identitat de la persona titular i la persona designada per aquesta per a gestionar l'empadronament i que consti empadronadaObligatoriTelemàtic i presencial

En cas d'actuació per representació, si no consta la representació al servei Representa

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Autorització expressa per escrit i amb signatura original de la persona representadaObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Document d'identitat de la persona representadaObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de tenir un poder notarial de representació, si no consta la representació al servei Representa

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Poder notarial on consti expressament quins moviments padronals es poden realitzar, si és el casObligatoriTelemàtic i presencial

En cas d'empadronament d'un menor amb un dels progenitors o altres persones

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Autorització d'ambdós progenitors indicant el lloc d'empadronament de mutu acord (en cas de que no ho indiqui una sentència)ObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Document d'identitat del primer progenitorObligatoriPresencial
Document d'identitat del segon progenitor, si n'hi haObligatoriTelemàtic i presencial

En cas d'empadronament d'un menor amb un dels progenitors o altres persones, existint una sentència de separació on consti l'anotació de tenir la pàtria i potestat en exclusiva a un dels progenitors

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Sentència de separació o divorci on consti l'anotació de la patria i potestat en exclusiva al progenitor sol·licitant de l'empadronament de la persona menor d'edatObligatoriTelemàtic i presencial

En cas d'existir una tutoria legal, de menor d'edat o de persona incapacitada legalment

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Sentència judicial de tutelaObligatoriTelemàtic i presencial
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

El formulari haurà d'estar signat per la persona que sol·licita el propi empadronament, el del seu fill/a o el de la persona de qui sigui tutora legal.

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Tramitar on-line

Podeu presentar la documentación necessària a l'oficina indicada. Per la vostra comoditat podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç. .

Impresos associats

Autorització de tràmits al padró d'habitants

  • Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local..
  • Llei 4/96 de 10 de gener per la que es modifica la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local en relació al Padró Municipal en la seva darrera redacció..
  • Llei Municipal i de règim local de Catalunya aprovada pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril..
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre per el qual es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals aprovat pel Reial Decret 1690/1986 de 11 de juliol..
  • Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal i les seves modificacions posteriors.
  • Resolució de 17 de novembre de 2005 de la Subsecretaria per la qual es disposa la publicació de la Resolució del INE i la Direcció General per a l’Administració Local per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la revisió anual del Padró Municipal i sobre el procediment d’obtenció de la proposta de xifres oficials de població..
  • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
  • Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD).
Tinent d'alcalde o Regidor/a de l'àrea

L'Ajuntament de L'Hospitalet podrà comprovar la veracitat de les dades dels documents aportats.

Per a qualsevol qüestió relacionada amb la realització d'aquest tràmit feu servir el nostre Contacteu i ens posarem en contacte amb vosaltres per donar-vos resposta.