Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Ajut a les despeses generals de l'habitatge habitual per afavorir la inclusió social

Ajut que es concedeix per minorar la repercussió econòmica de les càrregues associades a l'habitatge habitual en contribuents amb situació econòmica desfavorida.

Només es concedirà un ajut de 150 euros per habitatge i serà d'aplicació per a l'any natural en que es faci la sol·licitud.

Persones físiques titulars de l'habitatge (propietaris o usufructuaris) que compleixin els requisits de la convocatòria o qualsevol altra amb una autorització expressa del/de la interessat/da.

1. Estar empadronades en aquest municipi en l'habitatge pel qual es sol·licita l'ajut
2. A més de l'habitatge habitual només podran tenir un màxim d'una plaça d'aparcament i un traster.
3. Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
4. Que el conjunt dels seus ingressos bruts i dels ingressos bruts de la resta de persones que convisquin en l’habitatge, no superin les quanties següents:

Nombre de persones que conviuen en l’habitatge
Llindar ingressos bruts màxims
1 IRSC anual x 2,50
2 IRSC anual x 2,65
3 IRSC anual x 2,80
4 IRSC anual x 2,95
5 o més IRSC anual x 3,10
Persones discapacitades en l’habitatge S’incrementarà el coeficient multiplicador de l'IRSC anual per 1,05 per cadascuna de les persones discapacitades
Famílies monoparentals S’incrementarà el coeficient multiplicador de l'IRSC anual per 1,05
 
  • IRSC és l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya, regulat per la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. La quantia de l’IRSC als efectes del quadre anterior, serà la que es fixi anualment.
  • Es considerarà persona discapacitada la que tingui aquesta condició legal amb un grau igual o superior al 33%.
  • Es considerarà família monoparental la que tingui aquest caràcter reconegut per l’òrgan competent.
5. Que els subjectes passius de l’habitatge (persones obligades al pagament de l'impost), pel qual se sol·licita l’ajut, no constin com a titulars cadastrals de cap altre bé immoble de caràcter urbà a l'estat espanyol.
6. En cas que la situació laboral i/o econòmica s'hagi modificat respecte de la que consta a l'AEAT, s'haurà de justificar aquest fet aportant l'original dels documents adients.
7. En cas que hi hagi més d'una persona a la unitat de convivència, serà necessari adjuntar el formulari de sol·licitud que apareix a l'apartat anterior de 'Documentació necessària' d'aquest tràmit per a tenir l'autorització de totes les persones per a consultar les dades i tenir les diferents declaracions responsables per a la gestió de l'ajut.

1. Tenir cita prèvia a la Regidoria de Districte (la podeu obtenir a l'enllaç indicat en la vostra oficina d'entre les indicades a continuació):

2. Estar empadronades en aquest municipi en l'habitatge pel qual es sol·licita l'ajut
3. A més de l'habitatge habitual només podran tenir un màxim d'una plaça d'aparcament i un traster.
4. Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
5. Que el conjunt dels seus ingressos bruts i dels ingressos bruts de la resta de persones que convisquin en l’habitatge, no superin les quanties següents:

Nombre de persones que conviuen en l’habitatge Llindar ingressos bruts màxims
1 IRSC anual x 2,50
2 IRSC anual x 2,65
3 IRSC anual x 2,80
4 IRSC anual x 2,95
5 o més IRSC anual x 3,10
Persones discapacitades en l’habitatge S’incrementarà el coeficient multiplicador de l'IRSC anual per 1,05 per cadascuna de les persones discapacitades
Famílies monoparentals S’incrementarà el coeficient multiplicador de l'IRSC anual per 1,05
  • IRSC és l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya, regulat per la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. La quantia de l’IRSC als efectes del quadre anterior, serà la que es fixi anualment.
  • Es considerarà persona discapacitada la que tingui aquesta condició legal amb un grau igual o superior al 33%.
  • Es considerarà família monoparental la que tingui aquest caràcter reconegut per l’òrgan competent.
6. Que els subjectes passius de l’habitatge (persones obligades al pagament de l'impost), pel qual se sol·licita l’ajut, no constin com a titulars cadastrals de cap altre bé immoble de caràcter urbà a l'estat espanyol.
7. En cas que la situació laboral i/o econòmica s'hagi modificat respecte de la que consta a l'AEAT, s'haurà de justificar aquest fet aportant l'original dels documents adients.
8. En cas que hi hagi més d'una persona a la unitat de convivència, serà necessari adjuntar el formulari de sol·licitud que apareix a l'apartat anterior de 'Documentació necessària' d'aquest tràmit per a tenir l'autorització de totes les persones per a consultar les dades i tenir les diferents declaracions responsables per a la gestió de l'ajut.

El termini de presentació de les sol·licituds és del 05/09/2024 i finalitzarà el 04/10/2024
El termini legal de resolució és de 3 mesos des de la data de registre de la sol·licitud.
Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada.

Instruccions sobre la documentació a aportar
La sol·licitud d’ajut ha de presentar-se signada pel sol·licitant i per les persones majors d’edat que formen part de la unitat de convivència.

A més de la documentació obligatòria a aportar, si la situació laboral i/o econòmica s'ha modificat respecte de la que consta a l'AEAT, s'ha d'aportar la documentació original relativa a aquesta modificació.
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Certificat bancari o fotocopia de la llibreta del compte correntObligatoriTelemàtic i presencial
Fotocòpia del NIF/NIE del sol·licitant i de les persones de la unitat de convivència i, si s’escau, de la documentació acreditativa de la capacitat de representacióObligatoriTelemàtic i presencial
Sol·licitud d'ajut per a sufragar les despeses generals de l'habitatge habitual i afavorir així la inclusió social (formulari PDF) ObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Fora de termini

Presenteu la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades.