Lliurament d'una factura, en format electrònic, justificativa del compliment total o parcial d'un servei, obra o subministrament realitzat per part d'un proveïdor de l'Ajuntament.
La factura electrònica és un fitxer informàtic que conté totes les dades d'una factura tradicional i que incorpora una signatura electrònica per tal de garantir la integritat de la informació continguda, el qual es pot enviar telemàticament al client.
La llei 25/2013, d’impuls de la factura electrònica i de creació del registre comptable de factures al Sector Públic, estableix que a partir del 15 de gener de 2015 totes les societats anònimes, societats de responsabilitat limitada, persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídiques que no tinguin nacionalitat espanyola, establiments permanents i sucursals d’activitats no residents en el territori espanyol, unions temporals d’empreses i agrupacions d’interès econòmic, entre altres, que es relacionin amb l’Ajuntament estan obligades a presentar les factures en format electrònic.
L’Ajuntament de L’Hospitalet, en el marc que estableix la llei esmentada, ha acordat que aquesta obligació existirà per a totes les factures a partir de l'1 de gener de 2017.
Les factures no sotmeses a les limitacions d'obligatorietat anteriors també poden presentar-se seguint les instruccions del tràmit relacionat a l'apartat 'Més informació > Tràmits relacionats'.
Les factures s’han de presentar en format Facturae, han d’estar signades electrònicament i hi ha d’incloure la identificació necessària per relacionar-les amb les dades de contractació i autorització de la despesa per poder tramitar-les i, en concret, les dades següents:
a. Identifiqueu els òrgans administratius, sota el camp AdministrativeCentre, de la manera següent:
Entreu a la Bústia de lliurament de factures i seguiu les instruccions.
Imprès de transferència bancària / alta o modificació de dades de persones creditores
L'Ajuntament utilitza com a punt general d’entrada de factures electròniques el Servei e.FACT del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) que és accessible des de la Seu electrònica de l’Ajuntament.
Per a dubtes relacionats amb la informació necessària per a completar els camps que permetran relacionar la factura amb les dades de contractació i autorització de la despesa o qualsevol suggeriment relacionat amb la facturació electrònica amb l’Ajuntament de L’Hospitalet podeu adreçar-vos per correu electrònic a: efactura@l-h.cat
Per a més informació sobre el format Facturae podeu consultar: www.facturae.es
En relació als requisits que ha de complir la factura electrònica i com podeu generar-la consulteu: http://www.aoc.cat/Inici/SERVEIS/Relacions-amb-la-ciutadania/e.FACT-Empreses/Que-es
Per a la resta de consultes relacionades amb la generació i presentació de factures electròniques i ús del servei e.FACT podeu adreçar-vos al responsable del servei e.FACT de l'AOC al correu electrònic: efact@aoc.cat o al telèfon 902 013 448.
També disposa d'aquest enllaç on s'explica la nova versió de la bústia d'entrega de factures d'eFACT.