Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Sol·licitud de subvenció Pla Suport AMB per despeses Covid i digitalització

Imprimir
L’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, amb el suport tècnic i econòmic del Pla metropolità de suport a les polítiques socials municipals 2020-2023 de l’ Àrea Metropolitana de Barcelona, amb l’objectiu de donar suport al teixit productiu de la ciutat, greument afectat per la crisi econòmica de la Covid-19, estableix una línia de subvenció, per a la cobertura de despeses relacionades amb l’adopció de mesures de seguretat i higiene, i altres despeses de funcionament.
Igualment es subvencionaran despeses relacionades amb els processos de digitalització i adopció de noves tecnologies, que suposin una millora competitiva i afavoreixin la continuïtat de les empreses i negocis de la ciutat.

Aquesta subvenció serà d’un màxim de 5.000€ per sol·licitud i per a les següents despeses:
  • Despeses relacionades amb l’adopció de mesures de seguretat, protecció i salut de les condicions de treball relacionades amb l’expansió de la covid-19
  • Despeses relacionades amb els subministraments de serveis bàsics (electricitat, aigua, gas), comunicacions i assegurances, fins a un màxim del 50%, amb un màxim de 325€ mensuals, amb un màxim de 6 mesos comptats a partir de la declaració de l’estat d’alarma de 14 de març de 2020
  • Despeses relacionades amb l’adquisició de maquinari, programari i serveis necessaris per a incorporar el teletreball, així com per l’adaptació tecnològica i digital dels negocis, a partir de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma
En cap cas tindran la consideració de despesa els treballs realitzats o desenvolupats per la pròpia persona o entitat sol·licitant.

No s’admetran com a despesa elegible aquelles que, tot i estar incloses dins d’una de les tres categories de despesa esmentades al punt anterior, hagin estat pagades en efectiu.

El criteri per determinar l’ordre d’accés a l’ajut econòmic serà l’ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre corresponent i fins que s’esgoti la partida pressupostària assignada al Programa..  

QUI EL POT DEMANAR

Podran ser beneficiàries dels ajuts econòmics les empreses, persones autònomes o entitats que compleixin els requisits regulats a les bases de la convocatòria

QUAN ES POT FER

El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació que les acompanya serà des del dia 2 de març del 2021 fins al 30 d’abril del 2021, o quan s’exhaureixi el crèdit disponible.  

COM ES POT TRAMITAR

Fora de termini
PER INTERNET:
Requeriments
  • Tenir la condició de persona treballadora autònoma o professional, microempresa, petita empresa o mitjana, o altres fórmules jurídiques relacionades amb l’economia social i solidària, el tercer sector i organitzacions sense ànim de lucre
  • Tenir una plantilla inferior a 50 treballadors/es
  • Tenir seu social, delegació o centre de treball en el terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat
  • No ser administració pública, ni organisme públic, ni societat mercantil pública, ni societat mercantil privada, ni entitat en la qual la majoria del seu capital social o aportacions, o la majoria dels membres del màxim òrgan de govern siguin de titularitat pública o nomenats per un ens públic
  • Ser titular d’un compte bancari on rebre l’import de la subvenció
Heu de presentar, juntament amb la instància electrònica, el formulari de sol·licitud d’ajut Despesa Covid 19 i Digitalització degudament signat i segellat, i la documentació necessària que trobareu en el següent apartat.
Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
En cas de no ser persona obligada a relacionar-se electrònicament amb l’administració, podeu aportar la documentació requerida que trobareu a l’apartat “Documentació necessària”, a qualsevol de les seves oficines indicades.

  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac
    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8:30-14 h Dilluns a dijous : 16:00 a 19 h.
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:
    Dilluns a divendres: 9-14h
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    De dilluns a divendres matins de 9:00 a 14:00 hores
    Dimarts i dijous tarda de 16:00 a 19:00 hores


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris Aquesta oficina romandrà tancada el dilluns 11 d'octubre de 2021.
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: ATENCIÓ! Divendres 8 d'octubre i dilluns 11 d'octubre del 2021 la regidoria romandrà tancada. Horari habitual: Dilluns, dimarts, dijous i divendres: 12 h - 14 h 
    Dimecres: 9 h -11 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Identificació de l'empresa segons el cas
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Escriptura de constitució de l'empresa amb les dades registrals, en cas d'entitats amb personalitat jurídica pròpiaObligatoriTelemàtic i presencial
Contracte privat, en el cas de Societats Civils sense personalitat jurídica pròpiaObligatoriTelemàtic i presencial
Alta Censal (model 036/037), en el cas d'empresaris individualsObligatoriTelemàtic i presencial

Organització i funcionament de l'entitat
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació d'organització i funcionament de l'entitatObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació d'organització i funcionament de l'entitatObligatoriTelemàtic i presencial

Documentació general
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Imprès de transferència bancària per a pagaments de creditors. Imprès 2AObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Certificat acreditatiu de no tenir deutes amb l'entitat municipal on estigui domiciliada l'empresa sol·licitant, si no ho està a L'Hospitalet de Llobregat.ObligatoriTelemàtic i presencial

Impacte del projecte
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació d'impacte del projecteObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació d'impacte del projecteObligatoriTelemàtic i presencial

En el cas de "Despesa Covid19 i digitalització"
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Imprès de sol·licitud d'ajut econòmic Despesa Covid19 i digitalitzacióObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar
Relació de despeses objecte de l'ajutObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar

Promoció de l'esport
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació de promoció de l'esportObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació de promoció de l'esportObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de "CONTRACTA LH 2020"
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Imprès de sol·licitud d'ajuts per a la contractació "CONTRACTA LH 2020"ObligatoriTelemàtic i presencialDescarregar

Estructura tècnica i esportiva
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació d'estructura tècnica i esportivaObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació d'estructura tècnica i esportivaObligatoriTelemàtic i presencial

Millora de la gestió i capacitació de les entitats esportives
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació de millora de la gestió i capacitació de les entitats esportivesObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació de millora de la gestió i capacitació de les entitats esportivesObligatoriTelemàtic i presencial

Representació de l'esport de la ciutat
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació de representació de l'esport de la ciutatObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació de representació de l'esport de la ciutatObligatoriTelemàtic i presencial

Projectes d'especial interès ciutadà
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Documentació de projectes d'especial interès ciutadàObligatoriTelemàtic i presencial
Documentació de projectes d'especial interès ciutadàObligatoriTelemàtic i presencial

QUÈ PASSA DESPRÉS

Una vegada registrada la sol·licitud, es verificarà que el sol·licitant compleixi els requisits del punt 4 de les bases reguladores de la present subvenció i que s’ha presentat dins el termini establert. Així mateix, es verificarà la documentació de la sol·licitud, i si aquesta no acompleix els requisits, es demanarà a l’interessat que, en un termini de 10 dies hàbils, esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius.

Es notificarà la resolució d’atorgament o denegació en tots els casos.

En cas que es presentin més sol·licituds per rebre ajuts econòmics que pressupost disponible, les sol·licituds que no hagin obtingut una subvenció constituiran una borsa de reserva, susceptible de rebre posteriorment ajut econòmic (igualment per estricte ordre de presentació en el registre) en cas que hi hagi renúncies o revocacions d’ajuts econòmics.

Les persones beneficiàries hauran de complir amb les obligacions establertes a la clàusula 5 de les bases de la convocatòria, i una vegada rebuda la subvenció el beneficiari haurà de complir amb el seguiment, verificació i control que efectuarà l’ Ajuntament de L’Hospitalet, sense perjudici de les accions complementàries que decideixi realitzar l’ Àrea Metropolitana de Barcelona.

Finalment, en cas que necessiteu presentar més documentació, ja sigui per la mateixa tramitació de l’expedient, com per la justificació de les despeses de l’ajut obtingut, podreu fer servir el tràmit d’aportació de documentació a un expedient obert relacionat al final d’aquesta pàgina.

MÉS INFORMACIÓ

Per a ampliar informació respecte a aquesta convocatòria com el tipus de despeses subvencionables, els terminis, justificació, seguiment, verificació, control, etc., podeu consultar les bases específiques vigents a l’apartat “Normativa aplicable”

Per fer consultes podeu trucar al teléfon específic 93 403 69 52 o enviant un mail a subvencionslh2021@l-h.cat.  

ALTRES DOCUMENTS ASSOCIATS

TEMPS DE RESPOSTA

La resolució d’atorgament o denegació es notificarà mitjançant notificació electrònica a l’adreça comunicada i s’emetrà en el termini màxim de 2 mesos a comptar des de la data de presentació en el Registre General de l’ ajuntament

EFECTE DEL SILENCI ADMINISTRATIU

Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada..  

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Llei 38/2013, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Bases i directrius reguladores del Pla metropolità de suport a les polítiques socials municipals 2020-2023
  • Bases reguladores i convocàtoria del projecte d’ajudes per donar suport econòmic als autònoms i empreses per a despeses d’implantació de mesures de seguretat, protecció i salut de les condicions de treball, relacionades amb la Covid-19
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina de serveis a l'empresa
    Per subvencions Despeses Covid: 93 403 69 52 (de 9 a 14 h.)
    Per subvencions Contracta 2020: 93 403 69 37 (de 9 a 14 h.)
    Telèfon: 93 403 69 33
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Tinent d'alcalde o Regidor/a de l'àrea.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400