Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Bonificació de la quota de l'impost de béns immobles per inici d'obres, d'urbanització o construcció efectiva

Imprimir
Sol·licitud per a obtenir una bonificació del 90% de la quota de l'impost de l'IBI per inici d'obres, d'urbanització o construcció efectiva..  

QUI EL POT DEMANAR

Empreses d'urbanització, construcció o promoció immobiliària.

QUAN ES POT FER

La sol·licitud s'ha de presentar abans de l'inici de les obres..  

COM ES POT TRAMITAR

PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Presenteu la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades.
Documentació necessària
  • Instància general (2 còpies)
  • Escriptura de constitució de la societat, on consti l’objecte social (fotocòpia).
  • CIF de la societat (fotocòpia).
  • Escriptura d’adquisició de la finca (fotocòpia).
  • Certificat conforme no s’han iniciat les obres (original).
  • Certificat conforme el bé immoble no consta a l’immobilitzat de la societat (original).
  • Posteriorment, certificat d’inici d’obres o acta de replanteig (original).
Impresos associats

QUÈ PASSA DESPRÉS

Presentada tota la documentació necessària, s'analitza l'expedient i, tant si és estimatòria com desestimatòria, es notifica la resolució a la persona interessada.

La bonificació s'aplica directament sobre la quota íntegra de l'impost, és a dir, sobre el rebut del padró de l'IBI.

MÉS INFORMACIÓ

El termini d'aplicació comprendrà des del període impositiu següent a l'inici de les obres fins al posterior a la seva finalització, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir de tres períodes impositius..  

TEMPS DE RESPOSTA

El termini legal de resolució és de 6 mesos des de la data del registre de la sol·licitud.

EFECTE DEL SILENCI ADMINISTRATIU

Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada..  

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributaria.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400