Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Autoliquidació de l'impost sobre l'increment del valor del terreny de naturalesa urbana (Plusvàlua)

Imprimir
Aquest tribut es produeix en el moment de la transmissió de la propietat o de la constitució o de la transmissió de drets reals sobre un bé immoble.

Formalització del document de pagament (autoliquidació) on la persona obligada a pagar la plusvàlua fa, de forma assistida, el càlcul de la quota per a determinar i ingressar l'import del deute.
.  

QUI EL POT DEMANAR

La persona obligada al pagament de l'impost o qualsevol altra amb la seva autorització expressa.

La persona obligada al pagament de l'impost és:
  • En cas d'herències o donacions, és la persona que adquireix la propietat.
  • En cas de compravenda, és la persona que ven la propietat.
  • En cas de transmissions o constitucions de dret que no siguin herències, llegats i donacions, si el transmissor o venedor és una persona que no resideix a Espanya, és la persona que compra la propietat.
  • En el cas de dacions en pagament i execucions hipotecàries, és la persona que transmet.
Trasmissions que no generen autoliquidacions:
  • A més del suposits previstos a la normativa legal s'informa que si considereu i acrediteu que a la transmissió no s’ha produït un increment de valor, podeu presentar la corresponent declaració de l’Impost sense que es generi autoliquidació, fins que el legislador procedeixi a realitzar les modificacions per adaptar l’impost a la sentència del Tribunal Constitucional 59/2017, de 11/05/2017 www.boe.es.

QUAN ES POT FER

  • Transmissions entre vius: el termini és de  30 dies hàbils següents a la data del document notarial o judicial.
  • Transmissions per causa de mort: dels 6 mesos següents a la data de la defunció.
.  

COM ES POT TRAMITAR

PER INTERNET:
Per sol·licitar el document d'autoliquidació.
Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de la aplicació.
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Per sol·licitar el document d'autoliquidació presenteu la documentació necessària a l'oficina indicada.
Documentació necessària
  • Document notarial o judicial on hi figuri la transmissió
  • En el cas que no hi hagi increment de valor aporteu el document notarial o judicial de la transmissió anterior.
  • DNI, targeta de residència o passaport.
Si no heu presentat l'autorització corresponent en el moment de fer la declaració, segons el cas, també haureu de presentar la següent documentació:
  • NIF de persona jurídica, si és el cas.
  • En el cas de representació, aporteu una autorització expressa per escrit i signada per la persona sol·licitant acompanyada d’una fotocòpia del document d’identitat d’aquest i l’original de la persona autoritzada.
  • En cas de presentar-se un treballador d'una gestoria/assessoria cal l'autorització de representació pel treballador de la gestoria/assessoria.

QUÈ PASSA DESPRÉS

Finalitzat el tràmit rebreu el document d'autoliquidació.

Si es fa el pagament de l'autoliquidació en el període voluntari, s'arxiva l'autoliquidació sense més tràmit.

Si no es fa el pagament en el període voluntari es passa a la Recaptació Executiva perquè s'iniciï el tràmit del cobrament amb el recàrrec corresponent.

PREU

Segons les ordenances fiscals vigents..  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400