Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Bonificació de la quota de l'Impost de béns immobles per a famílies nombroses.

Imprimir
Aquesta bonificació s'aplica sobre la quota íntegra de l'IBI als titulars que tinguin la condició de família nombrosa i el títol de família nombrosa vigent a 1 de gener (data en què es merita l'impost).

Per agilitar el tràmit cal que AUTORITZEU a l'Ajuntament de L'Hospitalet la consulta de dades al Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya, departament que facilita la informació sobre les famílies nombroses.

S'aplicarà de la següent manera:
  • Fins a 3 fills, ó 2 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 40 % de la quota.
  • Amb 4 fills, ó 3 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 50 % de la quota.
  • Amb 5 fills, ó 4 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 60 % de la quota.
  • Amb 6 fills o més, ó 5 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 70 % de la quota.
.  

QUI EL POT DEMANAR

La poden sol·licitar les persones interessades que tinguin el títol de família nombrosa i compleixin el requeriments establerts.

QUAN ES POT FER

Al llarg de tot l’exercici però per a que la bonificació s'apliqui directament en el rebut del padró s'ha de sol·licitar entre el dia 1 de gener  i el 28 de febrer de l’any en curs.
.  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de la aplicació.
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Requeriments
  • Ser titular de família nombrosa i tenir el carnet de família nombrosa vigent.
  • Ser propietari/ària i estar empadronat/da al bé immoble on s'aplicarà la bonificació.
  • El bé immoble ha de tenir un valor cadastral inferior a 72.600 €.
Heu d'aportar la documentació requerida a les oficines que trobareu a continuació.
Documentació necessària
  • Instància específica.
  • DNI, targeta de residència o passaport .
  • Carnet de família nombrosa vigent.

QUÈ PASSA DESPRÉS

L'Ajuntament aplicarà les bonificacions sobre la quota íntegra de l’impost segons les dades cedides pel Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya.

En cas que hi hagi alguna errada, la persona interessada haurà de presentar una instància i l'Òrgan de Gestió Tributària la tramitarà i li notificarà la resolució corresponent.

Per anys successius, NO CAL DEMANAR AQUESTA BONIFICACIÓ mentre no es modifiquin les condicions del TFN.

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributaria.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400