Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Bonificació de la quota de l'Impost de béns immobles per a famílies nombroses

Imprimir
Aquesta bonificació s'aplica sobre la quota íntegra de l'IBI als titulars que tinguin la condició de família nombrosa i el títol de família nombrosa vigent a 1 de gener (data en què es merita l'impost).

Per agilitar el tràmit cal que AUTORITZEU a l'Ajuntament de L'Hospitalet la consulta de dades al Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya, departament que facilita la informació sobre les famílies nombroses.

S'aplicarà de la següent manera:
  • Fins a 3 fills, ó 2 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 40 % de la quota.
  • Amb 4 fills, ó 3 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 50 % de la quota.
  • Amb 5 fills, ó 4 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 60 % de la quota.
  • Amb 6 fills o més, ó 5 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 70 % de la quota.
.  

QUI EL POT DEMANAR

La poden sol·licitar les persones interessades que tinguin el títol de família nombrosa i compleixin el requeriments establerts.

QUAN ES POT FER

Al llarg de tot l’exercici però per a que la bonificació s'apliqui directament en el rebut del padró s'ha de sol·licitar entre el dia 1 de gener  i el 28 de febrer de l’any en curs.
.  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Ser titular de família nombrosa i tenir el carnet de família nombrosa vigent.
  • Ser propietari/ària i estar empadronat/da al bé immoble on s'aplicarà la bonificació.
  • El bé immoble ha de tenir un valor cadastral inferior a 72.600 €.
Heu d'aportar la documentació requerida a les oficines que trobareu a continuació.
Documentació necessària
  • Instància específica.
  • DNI, targeta de residència o passaport .
  • Carnet de família nombrosa vigent.
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac
    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8.30-14 h
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:
    Dilluns a dijous: 9-14 i 16-19 h
    Divendres: 9-14 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    De dilluns a divendres matins de 9:00 a 14:00 hores
    Dimarts i dijous tarda de 16:00 a 19:00 hores


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns, dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns i dimecres: 16-19h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

L'Ajuntament aplicarà les bonificacions sobre la quota íntegra de l’impost segons les dades cedides pel Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya.

En cas que hi hagi alguna errada, la persona interessada haurà de presentar una instància i l'Òrgan de Gestió Tributària la tramitarà i li notificarà la resolució corresponent.

Per anys successius, NO CAL DEMANAR AQUESTA BONIFICACIÓ mentre no es modifiquin les condicions del TFN.

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributaria.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet)
    Horari:
    AVÍS!
    A causa de la situació de contenció decretada aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia al següent enllaç Horari habitual:
    Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400