Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Bonificació de la quota de l'Impost de béns immobles per a famílies nombroses

Aquesta bonificació s'aplica sobre la quota íntegra de l'IBI als titulars que tinguin la condició de família nombrosa i el títol de família nombrosa vigent a 1 de gener (data en què es merita l'impost).

Per agilitar el tràmit cal que AUTORITZEU a l'Ajuntament de L'Hospitalet la consulta de dades al Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya, departament que facilita la informació sobre les famílies nombroses.

S'aplicarà de la següent manera:

  • Fins a 3 fills, ó 2 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 40 % de la quota.
  • Amb 4 fills, ó 3 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 50 % de la quota.
  • Amb 5 fills, ó 4 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 60 % de la quota.
  • Amb 6 fills o més, ó 5 fills si un fill té la condició legal de discapacitat, el 70 % de la quota.

La poden sol·licitar les persones interessades que tinguin el títol de família nombrosa i compleixin el requeriments establerts.

  • Ser titular de família nombrosa i tenir el carnet de família nombrosa vigent.
  • Ser propietari/ària i estar empadronat/da al bé immoble on s'aplicarà la bonificació.
  • El bé immoble ha de tenir un valor cadastral inferior a 74.778,00 €.

Fins l'1 de juny de cada exercici
Sense termini

Instruccions sobre la documentació a aportar
Els serveis tècnics municipals poden requerir altre documentació. En cas de ser requerida la cèdula de qualificació definitiva d'habitatge amb protecció oficial, només s'ha d'aportar si no ha estat presentada amb anterioritat.

En cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost sobre béns immobles per la instal·lació de sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Projecte o memòria tècnica simplificada segons corresponguiObligatoriTelemàtic i presencial
Factures de consums energètics de l'últim any en cas de ser un edifici existentObligatoriTelemàtic i presencial
Previsió justificada de consums energètics en cas de ser un edifici nouObligatoriTelemàtic i presencial
Contracte de manteniment de la instal·lació en vigor que garanteixi el seu funcionament durant tot l'anyObligatoriTelemàtic i presencial
Estudi tècnic de la instal·lació proposada que inclogui la producció energètica total (autoconsumida i repartiment d'excedents, si en té)ObligatoriTelemàtic i presencial
Factures acreditatives de la despesaObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost sobre béns immobles (IBI) dels habitatges destinats a lloguer social

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Escriptura de la propietatObligatoriTelemàtic i presencial

En el cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost de béns immobles a partir del 4t any de l'atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Cèdula de qualificació definitiva d'habitatge de protecció oficialObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de sol·licitar exempció de l'IBI o tribut metropolità per a béns destinats a l'ensenyament

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Certificat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat que acrediti el concertObligatoriTelemàtic i presencial
Certificat de la Gerència Regional del Cadastre que acrediti les superfícies destinades a ensenyamentObligatoriTelemàtic i presencial
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Tramitar on-line

Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

Instància en paper

Sol·licitud

Documentació necessària

  • Instància específica.
  • DNI, targeta de residència o passaport .
  • Carnet de família nombrosa vigent.

  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributaria.

L'Ajuntament aplicarà les bonificacions sobre la quota íntegra de l’impost segons les dades cedides pel Departament de Treball, Afers Socials i  Famílies de la Generalitat de Catalunya.

En cas que hi hagi alguna errada, la persona interessada haurà de presentar una instància i l'Òrgan de Gestió Tributària la tramitarà i li notificarà la resolució corresponent.

Per anys successius, NO CAL DEMANAR AQUESTA BONIFICACIÓ mentre no es modifiquin les condicions del TFN.