Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Volant de residència

Imprimir
Aquest document acredita la inscripció d’una persona al Padró Municipal d’Habitants de L'Hospitalet tal i com consta en la data de la sol·licitud..  

QUI EL POT DEMANAR

  • Qualsevol persona major d'edat pot demanar el seu volant de residència, i el d'altres persones del seu domicili.
  • Qualsevol persona major d'edat pot demanar un volant de residència d'una altra persona amb autorització expressa del/la interessat/da.

COM ES POT TRAMITAR

PER INTERNET:
  1. Ompliu el formulari i cliqueu sobre el botó per enviar la sol·licitud.
  2. Un cop enviada la sol·licitud rebreu el volant, per correu postal, a l'adreça d'empadronament.
DES DE LA CARPETA CIUTADANA:
1. Entreu a la Carpeta Ciutadana.
2. Identifiqueu-vos amb certificat digital o amb usuari/contrasenya.
3. Realitzeu el tramit des de casa i de forma immediata.
PER TELÈFON:
Les persones que en el moment de la petició estan empadronades a la ciutat de L'Hospitalet també el poden obtenir trucant per telèfon a l'Oficina d'Atenció Ciutadana d'aquest ajuntament.
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Presenteu la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades.
Documentació necessària
Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant:
  • Ciutadans amb nacionalitat espanyola: DNI o passaport.
  • Ciutadans estrangers d’un país membre de la Unió Europea, d’altres estats membres del Espai Econòmic Europeu (Noruega, Islàndia i Liechtenstein) i de Suïssa (en virtut de l’acord de Luxemburg): certificat del Registre Central d’Estrangers acompanyat del document d’identitat del país d’origen o del passaport.
  • Ciutadans estrangers no comunitaris: targeta de residència o passaport.
En el cas de representació, aporteu una autorització expressa per escrit i signada per la persona sol·licitant acompanyada d’una fotocòpia del document d’identitat d’aquest i l’original de la persona autoritzada.

QUÈ PASSA DESPRÉS

Les persones que actualment estan empadronades a la ciutat i que facin la sol·licitud per telèfon o per internet rebran el volant, per correu postal, a l'adreça d'empadronament.

VALIDESA

El termini de validesa d'aquest document l'estableix l'Administració que el demana i comença a comptar des de la data d'expedició.

TEMPS DE RESPOSTA

Presencialment o mitjançant la Carpeta ciutadana: immediatament.
Telefònicament o per internet: el rebrà al domicili en un termini màxim de 3 dies hàbils.

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local.
  • Llei 4/96 de 10 de gener per la que es modifica la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local en relació al Padró Municipal en la seva darrera redacció.
  • Llei Municipal i de règim local de Catalunya aprovada pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre per el qual es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals aprovat pel Reial Decret 1690/1986 de 11 de juliol.
  • Resolució de 16 de març de 2015, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal.
  • Resolució de 30 de gener de 2015, del President de l'Institut Nacional d'Estadística i del Director General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
  • Resolució de 17 de novembre de 2005 de la Subsecretaria per la qual es disposa la publicació de la Resolució del INE i la Direcció General per a l’Administració Local per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la revisió anual del Padró Municipal i sobre el procediment d’obtenció de la proposta de xifres oficials de població.
  • Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Tinent d'alcalde o Regidor/a de l'àrea.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400