Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Bonificació de la quota de l'impost de béns immobles a partir del 4t any de l'atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial

Imprimir
Sol·licitud per a obtenir una bonificació del 50% de la quota de l'IBI per a habitatges que es troben entre el 4t i el 13è any des de l'atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial..  

QUI EL POT DEMANAR

La persona titular del rebut de l'IBI.

QUAN ES POT FER

A partir del quart any des de l’atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial i fins al trezè any, inclòs, d'aquesta qualificació.

L'aplicació tindrà efectes a l'exercici de la seva sol·licitud..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Constar al padró de contribuents de l'IBI de L'Hospitalet de Llobregat per un únic bé immoble de protecció oficial.
  • L'habitatge ha de trobar-se entre el 4t i el 13è any de la seva qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

Documentació necessària
  • DNI, targeta de residència o passaport
  • Cèdula de qualificació definitiva d'habitatge amb protecció oficial, si no l'havia presentat amb anterioritat
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac Horari habitual Dilluns a divendres: 8:30 a 14 h Dilluns a dijous : 16:00 a 19 h.
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual: Dilluns a divendres de 9 a 14 hores Dimarts i dijous de 16 a 19 hores
    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns i divendres: 9:00 a 14:00 h
    Dimarts i dijous: 16:00 a 19:00 h


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris Aquesta oficina romandrà tancada el dilluns 11 d'octubre de 2021.
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu al 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o 010 (900 100 277 si truca fora de L'Hospitalet) Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Horari habitual: Dilluns, dimarts, dijous i divendres: 12 h - 14 h 
    Dimecres: 9 h -11 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues
Observacions de la documentació a aportar
Els serveis tècnics municipals poden requerir altre documentació. En cas de ser requerida la cèdula de qualificació definitiva d'habitatge amb protecció oficial, només s'ha d'aportar si no ha estat presentada amb anterioritat.

En cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost sobre béns immobles per la instal·lació de sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Projecte o memòria tècnica simplificada segons corresponguiObligatoriTelemàtic i presencial
Factures de consums energètics de l'últim any en cas de ser un edifici existentObligatoriTelemàtic i presencial
Previsió justificada de consums energètics en cas de ser un edifici nouObligatoriTelemàtic i presencial
Contracte de manteniment de la instal·lació en vigor que garanteixi el seu funcionament durant tot l'anyObligatoriTelemàtic i presencial
Estudi tècnic de la instal·lació proposada que inclogui la producció energètica total (autoconsumida i repartiment d'excedents, si en té)ObligatoriTelemàtic i presencial
Factures acreditatives de la despesaObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost sobre béns immobles (IBI) dels habitatges destinats a lloguer social
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Escriptura de la propietatObligatoriTelemàtic i presencial

En el cas de sol·licitar bonificació de la quota de l'impost de béns immobles a partir del 4t any de l'atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Cèdula de qualificació definitiva d'habitatge de protecció oficialObligatoriTelemàtic i presencial

En cas de sol·licitar exempció del tribut metropolità per a béns destinats a l'ensenyament
DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Certificat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat que acrediti el concertObligatoriTelemàtic i presencial
Certificat de la Gerència Regional del Cadastre que acrediti les superfícies destinades a ensenyamentObligatoriTelemàtic i presencial

QUÈ PASSA DESPRÉS

Presentada tota la documentació necessària, s'analitza l'expedient i, tant si és estimatòria com desestimatòria, es notifica la resolució a la persona interessada.

Si és estimatòria s'aplicarà una bonificació del 50% de la quota de l'impost pel mateix període impositiu de la vostra petició.

La bonificació s'aplica directament sobre la quota íntegra de l'impost.

VALIDESA

La bonificació s’aplica entre el quart i el tretzè any, ambdós inclosos, des de l’atorgament de la qualificació definitiva com a habitatge de protecció oficial i la petició tindrà efectes a l'exercici de la seva sol·licitud.

TEMPS DE RESPOSTA

El termini legal de resolució és de 6 mesos des de la data del registre de la sol·licitud.

EFECTE DEL SILENCI ADMINISTRATIU

Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada..  

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributaria.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400