Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Alta al Padró Municipal d’Habitants per naixement

Imprimir
Inscripció al Padró Municipal d’Habitants de L’Hospitalet de Llobregat d’un nadó nascut a territori espanyol que no consti inscrit al padró municipal de cap municipi, sempre i quan els pares ja estiguin empadronats a L'Hospitalet..  

QUI EL POT DEMANAR

  • Pares o tutors legals.
  • Persona major d’edat amb autorització expressa, per escrit i signada, dels pares que sol·liciten l’empadronament.

QUAN ES POT FER

L'alta per naixement es pot  fer fins que el nadó té un any de vida..  

COM ES POT TRAMITAR

PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB en lloc de CD).

Requeriments
Disposar de l'acreditació de la inscripció del nadó al Registre Civil, dels documents d'identitat dels pares o tutors legals i de la residència a un domicili de L'Hospitalet.
Presenteu la documentació necessària a l'oficina indicada.
Documentació necessària
Documents acreditatius de la identitat de la persona sol·licitant:
  • Persones amb nacionalitat espanyola: DNI o passaport.
  • Persones estrangeres d’un país membre de la Unió Europea, d’altres estats membres de  l'Espai Econòmic Europeu (Noruega, Islàndia i Liechtenstein) i de Suïssa (en virtut de l’acord de Luxemburg): certificat del Registre Central d’Estrangers acompanyat del document d’identitat del país d’origen o del passaport.
  • Persones estrangeres no comunitàries: targeta de residència o passaport.
Documents acreditatius de la identitat del nadó:
  • Llibre de familia o certificat de naixement
També, si s'empadrona només amb un dels dos progenitors o d'altres:
  • Sentència de separació o divorci on consti l'anotació de la guàrdia i custòdia que si és:
    • Exclusiva a un progenitor/a s'haurà d'acompanyar d'una declaració responsable que la resolució es troba en vigor i que no existeix altra posterior que modifiqui els acords de la que es presenta.
    • Compartida i la resolució no indica el lloc d'empadronament s'haurà d'adjuntar un document signat pels progenitors/es i acompanyat de còpia del document d'identitat d'ambdós/ues que indiqui el lloc d'empadronament de mutu acord o una nova resolució que l'indiqui.
  • O documentació judicial de la tutela de menors, o
  • Declaració conjunta dels pares del menor, amb signatura original, conforme estan d'acord en la seva inscripció, acompanyada dels documents d'identitat dels pares on constin les seves signatures.
Documents acreditatius de la representació:

En el cas de representació, aporteu una autorització expressa per escrit i amb la signatura original de la persona sol·licitant, acompanyada d’una fotocòpia del document d’identitat del sol·licitant i l’original de la persona autoritzada.
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació de contenció decretada aquesta oficina romandrà tancada fins a nou avís.
    Per a més informació podeu trucar al 010

    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8.30-14 h
    Mapa

MÉS INFORMACIÓ

La comunicació que s'obté a l'hospital de naixement del nadó amb el Codi Segur de Verificació (CSV) NO SERVEIX per fer la inscripció del nadó al Padró Municipal, ja que aquest document, que només es una sol·licitud d’inscripció, ha de ser revisat per l'encarregat del Registre Civil perquè la inscripció sigui acceptada.

Per tant, només s'accepten el llibre de familia o el certificat de naixement.

Per a qualsevol qüestió relacionada amb la realització d'aquest tràmit feu servir el nostre Contacteu i ens posarem en contacte amb vosaltres per donar-vos resposta..  

TEMPS DE RESPOSTA

Immediat.

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local.
  • Llei 4/96 de 10 de gener per la que es modifica la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les Bases de Règim Local en relació al Padró Municipal en la seva darrera redacció.
  • Llei Municipal i de règim local de Catalunya aprovada pel Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre per el qual es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals aprovat pel Reial Decret 1690/1986 de 11 de juliol.
  • Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
  • Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
  • Resolució de 17 de novembre de 2005 de la Subsecretaria per la qual es disposa la publicació de la Resolució del INE i la Direcció General per a l’Administració Local per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la revisió anual del Padró Municipal i sobre el procediment d’obtenció de la proposta de xifres oficials de població.
  • Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Tinent d'alcalde o Regidor/a de l'àrea.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400