Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Evitar el tall d'un subministrament per situació de pobresa energètica

Escoltar contingut (nova finestra)Imprimir
Es pot dir que una persona o família està en situació de pobresa energètica quan no pot fer front al pagament del subministrament de gas, aigua i/o llum per a la satisfacció de les seves necessitats domèstiques i/o quan es veu obligada a destinar una part excessiva dels seus ingressos a pagar la factura energètica del seu habitatge..  

QUI EL POT DEMANAR

Les persones empadronades a L'Hospitalet en situació de vulnerabilitat econòmica que compleixin els requeriments especificats.

QUAN ES POT FER

Quan hagi rebut l’avís de tall de subministrament o bé tingui un rebut impagat..  

COM ES POT TRAMITAR

PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Estar empadronat a L'Hospitalet
  • Haver rebut un avís de tall de subministre de gas, llum o aigua, o tenir un rebut d'aquests subministres impagat.
  • Disposar de contracte de subministrament d'ús domèstic corresponent al seu habitatge habitual pel concepte de gas, aigua i/o electricitat.
  • Trobar-se en risc d'exclusió residencial, persones o unitats familiars amb ingressos inferiors a:
    • Si es tracta de persones que viuen soles: 2 vegades l'IRSC (indicador de renda de suficiència de Catalunya, que es pot consultar a la web www.gencat.cat)
    • Si es tracta d'unitats de convivència de més d'una persona: 2,5 vegades l'IRSC
    • En cas de persones discapacitades o amb gran dependència: 3 vegades l'IRSC
    • També si es superen els límits d'ingressos fixats i existeix risc imminent de pèrdua de l'habitatge i no es disposa d'alternativa pròpia.
       
Presenteu la documentació necessària, segons el cas, a qualsevol dels punts de registre indicats.
Documentació necessària
  • Instància general (original i còpia)
  • DNI, targeta de residència o passaport de la persona titular del contracte de subministrament (fotocòpia).
A més, la fotocòpia del que es disposi de la següent documentació, segons el cas:
  • Justificants d'ingressos actuals de tots els membres de la unitat familiar majors 16 anys:
    • Nòmines,
    • Prestacions d’atur,
    • Pensions seguretat social ( viduïtat, jubilació, incapacitat, etc)
    • Pensió no contributiva,
    • Renda mínima d’Inserció
    • Renda Activa Inserció,
    • Pensió d’aliments i/o compensatòria,
    • Altres.
  • Certificat del grau de discapacitat
  • Resolució de la valoració de la situació de dependència de grau 3
  • Informe de salut que acrediti l’ús de màquines assistides
  • Avís de tall de subministrament
  • Rebuts impagats

QUÈ PASSA DESPRÉS

Una vegada justificada la situació econòmica, els serveis socials faran les gestions oportunes per evitar el tall de subministrament.

MÉS INFORMACIÓ

Alguna de la documentació requerida es pot obtenir a:
  • Tresoreria de la Seguretat Social, C. Clavells 6 de L'Hospitalet
  • Oficina de Treball - OTG, de Carretera del Mig, 24, o C. Girona, 12 de L'Hospitalet
.  

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l¡habitatge i la pobresa energètica.
.  

SI TENIU CAP DUBTE O SUGGERIMENT PODEU TRUCAR A:

.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Sense resolució d'òrgan.  
  • Carpeta ciutadana
  • Bústia ciutadana
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària

Enllaços d'interès

  • Carpeta ciutadana
  • Bústia ciutadana
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400