Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Evitar el tall d'un subministrament per situació de pobresa energètica

Imprimir
Es pot dir que una persona o família està en situació de pobresa energètica quan no pot fer front al pagament del subministrament de gas, aigua i/o llum per a la satisfacció de les seves necessitats domèstiques i/o quan es veu obligada a destinar una part excessiva dels seus ingressos a pagar la factura energètica del seu habitatge..  

QUI EL POT DEMANAR

Les persones empadronades a L'Hospitalet en situació de vulnerabilitat econòmica que compleixin els requeriments especificats.

QUAN ES POT FER

Quan hagi rebut l’avís de tall de subministrament..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Estar empadronat a L'Hospitalet
  • Haver rebut un avís de tall de subministre de gas, llum o aigua.
  • Disposar de contracte de subministrament d'ús domèstic corresponent al seu habitatge habitual pel concepte de gas, aigua i/o electricitat.
  • Trobar-se en risc d'exclusió residencial, persones o unitats familiars amb ingressos inferiors a:
    • Si es tracta de persones que viuen soles: 2 vegades l'IRSC (indicador de renda de suficiència de Catalunya, que es pot consultar a la web www.gencat.cat)
    • Si es tracta d'unitats de convivència de més d'una persona: 2,5 vegades l'IRSC
    • En cas de persones discapacitades o amb gran dependència: 3 vegades l'IRSC
    • També si es superen els límits d'ingressos fixats i existeix risc imminent de pèrdua de l'habitatge i no es disposa d'alternativa pròpia.
       
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent.
Documentació necessària
  • Instància general (original i còpia)
  • DNI, targeta de residència o passaport de la persona consumidora del subministrament (fotocòpia).
A més, la fotocòpia del que es disposi de la següent documentació, segons el cas:
  • Justificants d'ingressos actuals de tots els membres de la unitat familiar majors 16 anys:
    • Nòmines,
    • Prestacions d’atur,
    • Pensions seguretat social ( viduïtat, jubilació, incapacitat, etc)
    • Pensió no contributiva,
    • Renda mínima d’Inserció
    • Renda Activa Inserció,
    • Pensió d’aliments i/o compensatòria,
    • Altres.
  • Certificat del grau de discapacitat
  • Resolució de la valoració de la situació de dependència de grau 3
  • Informe de salut que acrediti l’ús de màquines assistides
  • Avís de tall de subministrament
  • Rebuts impagats
Impresos associats
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac
    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8.30-14 h
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:
    Dilluns a dijous: 9-14 i 16-19 h
    Divendres: 9-14 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    De dilluns a divendres matins de 9:00 a 14:00 hores
    Dimarts i dijous tarda de 16:00 a 19:00 hores


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns i dimecres: 16-19h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

Una vegada justificada la situació econòmica, els serveis socials faran les gestions oportunes per evitar el tall de subministrament.

MÉS INFORMACIÓ

Alguna de la documentació requerida es pot obtenir a: .  

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    Informació: 010 (gratuït)
    , 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet)
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac
    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8.30-14 h
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Sense resolució d'òrgan.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400