Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Exempció de la quota de l'impost de vehicles de tracció mecànica per als vehicles matriculats a nom de persones amb discapacitat

Imprimir
Sol·licitud per a obtenir l'exempció del pagament de la quota de l’impost de vehicles de tracció mecànica per als vehicles matriculats a nom de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

Si teniu concedida l’exempció i us canvieu de vehicle heu de tornar a fer aquesta petició, ja que esteu demanant l'exempció de l'impost i aquest va associat al vehicle, no a la persona.

Tot i que una persona sigui titular de més d’un vehicle, aquesta exempció només s’aplicarà a un d’ells..  

QUI EL POT DEMANAR

La persona interessada o qualsevol altra amb una autorització expressa de l'interessat.

QUAN ES POT FER

L'exempció tindrà efecte en l'exercici de la data de la sol·licitud.

Data de meritació: l'impost es merita el primer dia de l'any natural excepte en el cas de primera adquisició, que es merita el dia en que es produeix dita adquisició..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de la aplicació.
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Requeriments
  • Tenir un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.
  • Ser titular d’un vehicle pel seu ús exclusiu (tant si sou la persona que condueix el vehicle com si aquest es fa servir per al seu transport).
  • No gaudir d'aquesta exempció per a un altre vehicle.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent.
Documentació necessària
  • Instància d'exempció de l'impost de vehicles de tracció mecànica per a persones amb discapacitat.
  • DNI, targeta de residència o passaport (fotocòpia). Aquest document no serà necessari en la tramitació per internet.
  • Permís de circulació del vehicle (fotocòpia)
En cas de no autoritzar a l'Òrgan de Gestió Tributària a consultar a l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials de la Generalitat  les dades complertes del grau de discapacitat:
  • Notificació de la resolució emesa per l’òrgan competent per la qual es qualifica el grau de discapacitat (fotocòpia).
  • Oficina d'Atenció Tributària
    C. Girona n° 10, 1 pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
    Mapa
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a divendres: 8.30-14 h
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a dijous: 9-14 i 16-19 h
    Divendres: 9-14 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: De dilluns a divendres matins de 9:00 a 14:00 hores
    Dimarts i dijous tarda de 16:00 a 19:00 hores


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Dilluns a divendres: 9-14 h 

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

Presentada tota la documentació necessària, s'analitza l'expedient i, tant si s'estima com si es desestima, es notifica la resolució a la persona interessada.

Una vegada declarada l'exempció, esdevindrà efectiva en l'exercici de la data de la sol·licitud sempre que es compleixin els requisits en la data de meritació de l'impost.

Fins que no li arribi la resolució favorable, haurà de seguir el procediment habitual. Només quan la rebi podrà sol·licitar la devolució del pagament segons indica el tràmit relacionat al final d’aquesta pàgina.

MÉS INFORMACIÓ

Aquesta exempció no s'aplicarà a les persones titulars beneficiàries per més d'un vehicle simultàniament.

Si canvieu de vehicle heu de tornar a fer aquesta petició, ja que esteu demanant l'exempció de l'impost i aquest va associat al vehicle, no a la persona..  

TEMPS DE RESPOSTA

El termini legal de resolució és de 6 mesos des de la data de registre de la sol·licitud.

EFECTE DEL SILENCI ADMINISTRATIU

Transcorregut el termini legal sense que l’ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s'entendrà desestimada..  

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
  • RDL 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
  • RD 2822/1998, de 23 de desembre, Reglament general de vehicles.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400