Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Sol·licitud del Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH)

És un servei de mediació per a persones que es trobin en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder pagar la hipoteca o el lloguer i vulguin mediar amb grans tenidors d'habitatges (entitats bancàries, fons d'inversió...).

El servei de mediació està adreçat a persones que resideixen al municipi de L'Hospitalet de Llobregat i es troben en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder pagar la hipoteca o el  lloguer amb entitats bancàries i grans tenidors d’habitatges.  El servei també atén consultes i negocia sobre clàusules abusives.

  • Que la persona sol·licitant del servei sigui titular del prèstec hipotecari i/o de l'escritura de compravenda o del contracte de lloguer
  • L'habitatge ha de ser la seva residència habitual i permanent
  • Residir al municipi de L'Hospitalet de Llobregat

  • Que la persona sol·licitant del servei sigui titular del prèstec hipotecari i/o de l'escriptura de compravenda o del contracte de lloguer
  • L'habitatge ha de ser la seva residència habitual i permanent
  • Residir al municipi de L'Hospitalet de Llobregat

Instruccions sobre la documentació a aportar
A continuació es mostra la documentació a aportar, a més, en el cas de mediació per lloguer, a l'apartat de documentació addicional, s'haurà d'aportar:

- Últimes 3 nòmines o, en el cas d'autònoms, últim trimestre de IRPF - DNI o targeta de residència en vigor de tots els membres de la unitat de convivència - Informe vida laboral de tots els membres de la unitat de convivència

En cas de mediació de prèstec hipotecari

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Escriptura de compravendaObligatoriTelemàtic i presencial
Escriptura del préstec hipotecariObligatoriTelemàtic i presencial
Llibre de família o partides de naixement dels menors d’edatObligatoriTelemàtic i presencial
Nota simple del Registre de la PropietatObligatoriTelemàtic i presencial
Renda garantidaOpcionalTelemàtic i presencial
Informe de vida laboralObligatoriTelemàtic i presencial
Demanda judicial de desnonament (o equivalent)OpcionalTelemàtic i presencial
Sentència judicial ferma de guarda i custòdia del menorOpcionalTelemàtic i presencial

En cas de mediació de lloguer

DescripcióTipusPresentacióDescàrrega
Contracte de lloguerObligatoriTelemàtic i presencial
Demanda judicial de desnonament (o equivalent)ObligatoriTelemàtic i presencial
Llibre de família o partides de naixement dels menors d’edatObligatoriTelemàtic i presencial
Renda garantidaOpcionalTelemàtic i presencial
Sentència judicial ferma de guarda i custòdia del menorOpcionalTelemàtic i presencial
Llegenda
Tipus de documentació a aportar
  • Opcional
  • Obligatori
Presentació
  • Presencial
  • Telemàtic
  • Ambdues

Per agilitzar la gestió, demanem que aporteu tota la documentació requerida juntament amb la instància.

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid.

  1. Cliqueu sobre el botó Tramitar on-line.
  2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid.
  3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
  4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
  5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament
Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.

Tramitar on-line

Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent. Podeu consultar els punts de registre a www.l-h.cat/oficinesregistre

Per agilitzar la gestió, demanem que aporteu tota la documentació requerida juntament amb la instància.

Si voleu anar directament a l'Oficina de l'Habitatge heu de demanar cita prèvia al següent enllaç.

Instància en paper

Sol·licitud

  • Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge.
  • Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.
  • Llei 4/2016, del 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial.
  • Llei 1/2022, del 3 de març, de modificació de la Llei 18/2007, la Llei 24/2015 i la Llei 4/2016 per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge.

Servei prestat amb la col·laboració del Servei Ofideute de l’Agència d’Habitatge de Catalunya i l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

Des del servei d’atenció al ciutadà del SIDH (SAC), es fa una primera valoració del cas i es recull la documentació necessària. Un cop obert l’expedient, s’agenda visita amb la persona advocada mediadora. A la visita amb aquesta persona, s’estudia la situació de la família i es valoren les actuacions necessàries per realitzar la mediació.