Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Preinscripció per les escoles bressol públiques i les sufragades amb fons públics de L’Hospitalet

Sol·licitud de preinscripció i matriculació a les escoles bressol públiques o sufragades amb fons públics per a infants de 0 a 3 anys.

Les persones sol·licitants amb fills de 0 a 3 anys que vulguin fer la preinscripció a les escoles bressol de L'Hospitalet pel curs 2025-2026

Per al curs 2025-2026, el període de preinscripció és del 7 de maig al 20 de maig, ambdós dies inclosos.

CALENDARI TERMINIS
 
5 de maig Publicació oferta de places vacans
Del 7 al 20 de maig Presentació de sol·licituds de preinscripció
27 de maig Publicació de llistes amb els barems
28,29 i 30 de juny Període de reclamacions
5 de juny Publicació de les llistes després període de reclamacions
10 de juny Sorteig virtual
13 de juny Publicació llista d'admesos
Del 16 al 25 de juny Període de formalització de la matrícula

La tramitació s'ha de fer emplenant la sol·licitud que trobareu seguint el següent enllaç:

Documentació necessària

A la sol·licitud heu d’adjuntar la documentació requerida (escanejada o fotografiada, per les dues cares quan escaigui i sempre que es vegi be)

DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA

 
Llibre de família o equivalent
  • Certificat electrònic de la inscripció de naixement o el llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Si està en situació d'acolliment en família o institució, la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials i Inclusió.
  • Si l’infant és estranger, es pot acreditar amb documentació del país d’origen. En cas de dubtes, el centre valorarà la documentació alternativa presentada.

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA PELS CRITERIS DE PRIORITAT

Si l’infant té necessitats educatives especials (NEE).
  • Informe mèdic, un certificat de la targeta acreditativa de la discapacitat de la persona que al·lega aquesta condició, emès pel Departament de Drets socials i Inclusió, o certificats de discapacitats emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes, o bé, un informe del CDIAP en el que es reconegui aquesta condició.
Si la persona sol·licitant acredita el lloc de treball a l’Hospitalet de Llobregat però no està empadronada en el municipi. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació d’un certificat de l’empresa que faci constar la situació laboral activa, a la ciutat, de la persona sol·licitant.
  • En el cas de treballadors en el règim d’autònoms, es tindrà en compte el domicili acreditat a l’Agència Tributària i s’acreditarà amb el darrer rebut de liquidació de cotització vigent.
Si els dos pares, tutors legals o guardadors de fet estan en situació laboral activa en el moment de presentar la preinscripció i en el cas de la família monoparental que el/la progenitor/a que té els fills a càrrec estigui en situació laboral activa en el moment de presentar la preinscripció. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació de la vida laboral o un certificat de l’empresa que faci constar la situació laboral activa.
  • En cas de trobar-se en situació d’excedència per cura d’un/a fill/a, en el moment de la presentació de la sol·licitud, i per tal d’afavorir al màxim la conciliació entre la vida laboral i familiar, es demanarà un certificat d’empresa on consti la data prevista de reincorporació.
  • En el cas de treballadors en el règim d’autònoms, s’acreditarà amb el darrer rebut de liquidació de cotització vigent.
Si el pare, mare o tutor/a legal són beneficiaris de l’ajut de la renda garantida de ciutadania. 
  • Cal presentar la documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la renda garantida (RGC).
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA PELS CRITERIS COMPLEMENTARIS
Si l’alumne/a, pare, mare, tutors legals, guardadors de fet, o germans acrediten discapacitat. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació d’original i fotocòpia del certificat o de la targeta acreditativa de la discapacitat de la persona que al·lega aquesta condició, emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • També s’admeten els certificats de discapacitats emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes. En tot cas, en el certificat s’ha d’acreditar que la discapacitat és igual o superior al 33%.
  • Es consideren també afectats els/les pensionistes de la Seguretat Social que tenen reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en grau total, absoluta o gran invalidesa, i els de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
Si és família nombrosa. 
  • S’acredita mitjançant la presentació del títol vigent de família nombrosa.
Si és família monoparental. 
  • S’acreditarà amb la presentació del títol vigent de família monoparental
Si l’infant es troba en situació d’acolliment familiar. 
  • S’acredita amb la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials i Inclusió.
Si es troba en condició de víctima de violència de gènere o terrorisme. 
  • La condició de víctima de violència de genera s’acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
  • La condició de víctima de terrorisme s'acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri de l'Interior.

 

De manera excepcional, per als casos en què els sol·licitants no puguin fer la presentació telemàtica prevista en l’apartat anterior, i amb l’objectiu de garantir l’equitat i exercir el dret a sol·licitar una plaça escolar, les escoles bressol i les llar d’infants organitzaran la presentació de sol·licituds de manera presencial.

Caldrà que els sol·licitants demanin cita prèvia a l’escola bressol o llar d’infants que les famílies hagin escollit en primera opció trucant per telèfon a l’escola o a través del correu electrònic de l’escola. Teniu una relació de les Escoles Bressol als impresos associats.

Juntament amb la documentació requerida que trobareu a la taula a continuació, heu d'emplenar la sol·licitud que trobareu al camps 'Impressos associats'.

Documentació necessària

Documentació obligatòria:
DNI del sol·licitant
  • El DNI, el NIE, el passaport o el document d'identitat d'un país membre de la Unió Europea de la persona sol·licitant (progenitors o persona tutora legal o persona guardadora de fet), a l'efecte de validar-ne la identitat.
Llibre de família o equivalent
  • Certificat electrònic de la inscripció de naixement o el llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Si està en situació d'acolliment en família o institució, la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials i Inclusió.
  • Si l’infant és estranger, es pot acreditar amb documentació del país d’origen. En cas de dubtes, el centre valorarà la documentació alternativa presentada.
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA PELS CRITERIS DE PRIORITAT
Si l’infant té necessitats educatives especials (NEE).
  • Informe mèdic, un certificat de la targeta acreditativa de la discapacitat de la persona que al·lega aquesta condició, emès pel Departament de Drets socials i Inclusió, o certificats de discapacitats emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes, o bé, un informe del CDIAP en el que es reconegui aquesta condició.
Si la persona sol·licitant té el lloc de treball a l’Hospitalet de Llobregat però no està empadronada en el municipi. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació d’un certificat de l’empresa que faci constar la situació laboral activa, a la ciutat, de la persona sol·licitant.
  • En el cas de treballadors en el règim d’autònoms, es tindrà en compte el domicili acreditat a l’Agència Tributària i s’acreditarà amb el darrer rebut de liquidació de cotització vigent.
Si els dos pares, tutors legals o guardadors de fet estan en situació laboral activa en el moment de presentar la preinscripció i en el cas de la família monoparental que el/la progenitor/a que té els fills a càrrec estigui en situació laboral activa en el moment de presentar la preinscripció. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació de la vida laboral o un certificat de l’empresa que faci constar la situació laboral activa. En cas de trobar-se en situació d’excedència per cura d’un/a fill/a, en el moment de la presentació de la sol·licitud, i per tal d’afavorir al màxim la conciliació entre la vida laboral i familiar, es demanarà un certificat d’empresa on consti la data prevista de reincorporació.
  • En el cas de treballadors en el règim d’autònoms, s’acreditarà amb el darrer rebut de liquidació de cotització vigent.
Si el pare, mare o tutor/a legal són beneficiaris de l’ajut de la renda garantida de ciutadania. 
  • Cal presentar la documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la renda garantida (RGC).
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA PELS CRITERIS COMPLEMENTARIS
Si l’alumne/a, pare, mare, tutors legals, guardadors de fet, o germans acrediten discapacitat. 
  • S’acreditarà mitjançant la presentació d’original i fotocòpia del certificat o de la targeta acreditativa de la discapacitat de la persona que al·lega aquesta condició, emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • També s’admeten els certificats de discapacitats emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes. En tot cas, en el certificat s’ha d’acreditar que la discapacitat és igual o superior al 33%.
  • Es consideren també afectats els/les pensionistes de la Seguretat Social que tenen reconeguda una pensió d’incapacitat permanent en grau total, absoluta o gran invalidesa, i els de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
Si és família nombrosa. 
  • S’acredita amb la presentació del carnet legal vigent de l’infant.
Si és família monoparental. 
  • S’acreditarà amb la presentació del títol vigent de família monoparental
Si l’infant es troba en situació d’acolliment familiar. 
  • S’acredita amb la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials i Inclusió.
Si es troba en condició de víctima de violència de gènere o terrorisme. 
  • La condició de víctima de violència de gènere s’acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
  • La condició de víctima de terrorisme s'acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri de l'Interior.

 

Impresos associats

  • COMPROVAR LA PUNTUACIÓ OBTINGUDA:
Un cop s’hagi presentat la sol·licitud de forma telemàtica, en el justificant de presentació de la sol·licitud, s'obtindrà un número de registre que servirà per consultar les llistes. En el cas de fer la sol·licitud de manera presencial, el personal de l’escola bressol us informarà del número corresponent.

En les llistes que es publicaran, caldrà identificar la vostra sol·licitud a través d’aquest número o codi, ja que no hi constaran dades personals.

El 27 de maig les escoles publicaran la llista de sol·licituds amb la indicació de la puntuació, que servirà per ordenar les sol·licituds que obtinguin la mateixa puntuació. També es podrà consultar aquest llistat al web de l’Ajuntament.

Comproveu que la vostra sol·licitud ha estat puntuada correctament i, si no és així, podeu presentar una reclamació a través del formulari telemàtic habilitat a tal efecte que podeu trobar enllaçat al final d'aquest tràmit a 'tràmits associats' els dies 28, 29 i 30 de maig:

També podeu demanar cita prèvia al centre que hagueu demanat en primer lloc per a fer-ho presencialment.

El dia 5 de juny es publicaran les llistes amb els canvis reclamats sobre la puntuació si s'escau.
  • SORTEIG PÚBLIC PER RESOLDRE LES SITUACIONS D'EMPAT:
Per establir l'ordre d'admissió en aquells centres on hi ha més demanda que oferta de places disponibles, les sol·licituds, que estiguin en situació d’empat per haver obtingut la mateixa puntuació en el procés de preinscripció, s'ordenaran a partir del número que s’obtingui en el sorteig virtual que tindrà lloc el dia 10 de juny, a les 11 hores.

El mateix dia es publicarà un enllaç al web de l’Ajuntament on es podrà connectar qui vulgui veure’l en directe.
  • CONSULTAR L'ASSIGNACIÓ DE PLACES:
El 13 de juny es farà pública la llista d'alumnes admesos a la Seu electrònica i a cada centre.
  • FORMALITZAR LA MATRÍCULA:
Entre el 16 i el 25 de juny cal formalitzar la matrícula al centre assignat. El mateix centre us informarà de la documentació que heu d’aportar per formalitzar la matrícula. La no formalització de la matricula en el termini indicat comportarà la pèrdua de la plaça.

L’escola gestionarà el tràmit presencial mitjançant cites prèvies, ja sigui per correu electrònic o per telèfon, les quals estaran actives des de la publicació de la llista d’admesos (13 de juny).