Logo Ajuntament de L'Hospitalet

Informació taxa de residus municipals

La taxa de residus municipal està destinada a finançar la recollida i transport dels residus que es generen als habitatges i establiments del municipi.

Aquesta nova ordenança fiscal 2.21 reguladora de la taxa per la prestació municipal del servei de recollida i transport de residus municipals, va entrar en vigor l'1 de gener de 2025. 

Aquesta taxa és obligatòria, consulti l'apartat 'Normativa aplicable'. L’Ajuntament de L’Hospitalet ha determinat que la persona titular de la taxa, (qui ha de pagar), serà la persona substituta de la contribuent, en aquest cas, la propietària de l'immoble, tant en el cas dels habitatges com en els locals comercials.

Serà l'ajuntament el responsable de la gestió de la taxa (càlcul de la quota i el titular) i l'ORGT de la Diputació de Barcelona s'encarregarà del cobrament, tant en període de pagament voluntari com en període de pagament executiu.

L’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona notificarà la liquidació i continuarà amb el procediment administratiu de constrenyiment en cas d’impagament.

La normativa estableix que la taxa s'ha de calcular en funció de la generació de residus. A L'Hospitalet, s’ha decidit calcular la taxa en funció del nombre de persones empadronades i la superfície de l’habitatge.

Aquests dos factors ponderen en la taxa segons:

  • Superfície de l’habitatge (30 % del pes aproximadament).
  • Nombre de persones empadronades (70 % del pes aproximadament).

L’import a pagar en la taxa d’activitats econòmiques es calcula en funció de la superfície del local i l’activitat que es realitza.

Per saber com es calcula la taxa de residus domèstics o d'activitats econòmiques, consulteu el document adjunt a l'apartat de 'Més informació > Altres documents associats'.

La Diputació de Barcelona, a partir del segon semestre notificarà individualment a les persones físiques o jurídiques que figurin com a titulars de l'impost sobre béns immobles (IBI) a 1 de gener de l'exercici, dels immobles que rebin la prestació dels serveis de recollida i transport de residus municipals domèstics i comercials no perillosos

Aquest any 2025, el pagament es farà mitjançant una carta de liquidació que rebreu al vostre domicili com a persona obligada i tindreu un termini per pagar-ho i la manera de com fer-ho.

Per l'exercici del 2026 i següents, el període de cobrament serà degudament aprovat i publicat al calendari anual del contribuent.

Només tributen els habitatges o locals de les persones que tinguin un bé immoble en aquest municipi.

Aquesta taxa no s'ha de confondre amb la taxa metropolitana de tractament de residus que gestiona l'AMB, és a dir, els procesos que es realitzen als Ecoparcs i a les plantes de triatge per reciclar-los, portar-los als abocadors o incinerar-los.

Si detecteu alguna errada en la liquidació, com errors en la identificació de la persona titular, cobrament de taxa d'una finca de la que ja no teniu la propietat, a la superficie, nombre de persones empadronades, activitat al local o a les variables de càlcul, entre d'altres, podeu presentar una reclamació a través del tràmit enllaçat a l'apartat 'Més informació > Tràmits relacionats' explicant el cas i adjuntant la documentació que la justifiqui i es procedirà a la revisió de la liquidació per part de l'Ajuntament.

Aquesta reclamació no paralitza els terminis de pagament excepte en els supòsits previstos a la normativa vigent

Es podrà domiciliar el rebut de la taxa pels exercicis 2026 i següents. Ho gestionarà directament l'ORGT de la Diputació de Barcelona.

Qualsevol consulta respecte de la notificació i actes posteriors del procediment, (falta de notificació, sol·licitud de fraccionament, domiciliació, pagament, ...) ho pot fer a:

Oficina a l’Hospitalet:


Carrer Girona 1er pis l’Hospitalet Llobregat
Horari 8:30 a 14:00 hores
Telèfon 934032000
orgt.hospitalet@diba.cat