Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Comunicació de la baixa temporal d'un vehicle feta a la Prefectura Provincial de Trànsit

Imprimir
Comunicació a l'Ajuntament de la baixa al padró de l'impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per haver retirat temporalment un vehicle de la circulació.

La baixa temporal pot ser:
  • per motius personals
  • per haver entregat el vehicle a un compravenda
  • per sostracció del vehicle
i l'heu de tramitar a la Prefectura Provincial de Trànsit..  

QUI EL POT DEMANAR

La persona física o jurídica que consti en el permís de circulació com a titular del vehicle que s'ha donat de baixa temporal o qualsevol altra amb la seva autorització expressa.

QUAN ES POT FER

L'Ajuntament actualitza automàticament les seves bases de dades amb les facilitades per Trànsit.

En cas de detectar què l'any següent en que tramiteu a Trànsit la baixa temporal us arribi el rebut o la domiciliació per a fer el pagament de l'IVTM podeu realitzar aquest tràmit..  

COM ES POT TRAMITAR

PER INTERNET:
Requeriments
  • Haver presentat la baixa temporal del vehicle a la Prefectura Provincial de Trànsit.
En el cas que us arribi el rebut per a fer el pagament de l'IVTM l'any següent en que tramiteu a Trànsit la baixa temporal, podeu remetre la documentació necessària al departament enviant-la al correu electrònic tributs.contribuents@l-h.cat

Recordeu marcar la confirmació de lectura per tenir constància que s'ha rebut el correu al departament.
Documentació necessària
  • DNI, targeta de residència, passaport o NIF de la persona jurídica, segons el cas (fotocòpia).
  • Document de baixa temporal segellat per la Prefectura Provincial de Trànsit (fotocòpia).
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Requeriments
  • Haver presentat la baixa temporal del vehicle a la Prefectura Provincial de Trànsit.
En cas que us arribi el rebut o la domiciliació del pagament de l'IVTM l'any següent en que tramiteu a Trànsit la baixa temporal, podeu presentar la documentació necessària a l'oficina indicada.
Documentació necessària
  • DNI, targeta de residència, passaport o NIF de la persona jurídica, segons el cas (original).
  • Document de baixa temporal segellat per la Prefectura Provincial de Trànsit (fotocòpia).
  • Oficina d'Atenció Tributària
    C. Girona n° 10, 1 pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

Heu de pagar l'import sencer de l'IVTM per a l'any que doneu de baixa temporal el vehicle en els casos de motius personals i entrega de vehicle a un compravenda.

En cas de robatori, que es paga fins a la data de l'anotació de la denúncia a la Prefectura Provincial de Trànsit i per a la resta de l'import podreu sol·licitar la devolució de la part proporcional (prorrateig trimestral) seguint les instruccions dels tràmits relacionats al final d'aquesta pàgina, si correspon.

Quan torneu a donar d'alta un vehicle donat de baixa temporal heu de gestionar el pagament dels trimestres d'IVTM que restin per acabar l'any a la Prefectura Provincial de Trànsit.

TEMPS DE RESPOSTA

Immediat, en el moment de la comunicació.

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400