Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Comunicació de l'alta o rehabilitació d'un vehicle fet a la Prefectura Provincial de Trànsit

Imprimir
Comunicació a l'Ajuntament a efectes de l'alta al padró de l'impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) de:
  • l'alta d'un vehicle nou
  • l'alta d'un vehicle que estava en baixa temporal
  • la rehabilitació d'un vehicle que estava en baixa definitiva
que heu de tramitar a la Prefectura Provincial de Trànsit.

No heu de realitzar cap tipus de tramitació a l'Ajuntament en aquests casos, ja que l'Ajuntament incorpora de manera automàtica les dades de Trànsit per a què a data 1 de gener (data de meritació de l'impost) s'apliquin els canvis efectuats durant l'any anterior..  

QUI EL POT DEMANAR

La persona física o jurídica que consti en el permís de circulació com a titular del vehicle que s'ha donat d'alta o rehabilitat o qualsevol altra amb la seva autorització expressa.

QUAN ES POT FER

L'Ajuntament actualitza automàticament les seves bases de dades amb les facilitades per Trànsit.

En cas de detectar que l'any en que sou titular del vehicle a data 1 de gener no us arribi el rebut per a fer el pagament de l'IVTM, seguint les dates indicades al Calendari del Contribuent de l'apartat 'Informació' de la Seu electrònica,  podeu realitzar aquest tràmit..  

COM ES POT TRAMITAR

PER INTERNET:
Requeriments
  • Haver presentat l'alta del vehicle a la Prefectura Provincial de Trànsit.
En el cas que no us arribi el rebut per a fer el pagament de l'IVTM l'any en que sou titular del vehicle a data 1 de gener, podeu remetre la documentació necessària al departament enviant-la al correu electrònic tributs.contribuents@l-h.cat

Recordeu marcar la confirmació de lectura per tenir constància que s'ha rebut el correu al departament.
Documentació necessària
  • DNI, targeta de residència, passaport o NIF de la persona jurídica, segons el cas (fotocòpia).
  • Document d'alta del vehicle segellat per la Prefectura Provincial de Trànsit (fotocòpia).
PRESENCIALMENT:
NOTA INFORMATIVA RESPECTE A LA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS A LES OFICINES DE REGISTRE

A partir del 2 de juliol de 2018 no caldrà aportar dos exemplars dels documents que s'adjunten a les sol·licituds que es lliuren en el Registre General d'Entrada. N'hi ha prou amb la presentació dels documents sol·licitats, els quals els seran retornats un cop siguin digitalitzats de forma segura. La documentació no es podrà presentar enquadernada i, preferiblement, tampoc grapada i es recomana lliurar-la en format digital sempre que sigui possible (preferiblement en un USB enlloc de CD).

Requeriments
  • Haver presentat l'alta del vehicle a la Prefectura Provincial de Trànsit.
En el cas que no us arribi el rebut per a fer el pagament de l'IVTM l'any en que sou titular del vehicle a data 1 de gener, podeu presentar la documentació necessària a l'oficina indicada.
Documentació necessària
  • DNI, targeta de residència, passaport o NIF de la persona jurídica, segons el cas (original).
  • Document d'alta del vehicle segellat per la Prefectura Provincial de Trànsit (fotocòpia).
  • Oficina d'Atenció Tributària
    C. Girona n° 10, 1 pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

El primer any heu de tramitar l'IVTM per pagar els trimestres que restin per acabar l'any segons les instruccions de la pàgina web orgt.diba.cat. Recordeu indicar al formulari que el municipi del tràmit serà 'L'Hospitalet de Llobregat'.

A l'any següent de la matriculació, l'IVTM el pagareu al municipi on heu matriculat el vehicle i se us notificarà per correu o per publicació al BOE.

TEMPS DE RESPOSTA

Immediat, en el moment de la comunicació.

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina d'Atenció Tributària
    Telèfon: 010 (gratuït), 900 10 02 77 (Fora de L'Hospitalet i per mòbils)
    Horari: Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h.
    Atenció presencial: de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Òrgan de Gestió Tributària.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400