Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Reclamació de consum

Imprimir
Presentació a l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de queixes, reclamacions o denúncies en relació a problemes o conflictes en la compra de productes o en prestació de serveis..  

QUI EL POT DEMANAR

  • Les persones consumidores (persones físiques o jurídiques) , compradores de productes o usuàries de serveis, sempre que no actuïn en un àmbit d’activitat empresarial o professional.
  • Els autònoms i les Pimes de menys de 10 treballadors, pel que fa als serveis bàsics (aigua, gas, electricitat, transports, mitjans audiovisuals, serveis postals, telefonia, Internet, serveis sanitaris, assistencials, financers i d'assegurances) i als de tracte continuat.
  • L’OMIC de L’Hospitalet té competència i pot intervenir en conflictes de consum quan la persona consumidora o bé la part reclamada estan domiciliades a L’Hospitalet.

QUAN ES POT FER

Quan sorgeixi un problema o un conflicte en matèria de consum que no heu pogut resoldre. Prèviament, s'ha d'haver presentat la reclamació a l'empresa..  

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de l'aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • Cal haver presentat la reclamació a l'empresa.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades, concretant el que demaneu a l'espai "sol·licito" del full de reclamació a l'OMIC, o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent.
Documentació necessària
  • Full de reclamació a l'OMIC.
  • Cal adjuntar originals de la documentació relativa al cas (factures, contractes, publicitat, fotografies, etc).
  • En cas que s’actuï per representació (comunitats, associacions, societats), s’ha d’acreditar documentalment la representació de la persona que signa la sol·licitud (acta de nomenament, escriptura, estatuts,..).
  • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
    C. Riera de la Creu n° 0032, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació de contenció decretada aquesta oficina romandrà tancada fins a nou avís.

    Podeu trucar a aquests telèfons 93.402.60.30 i 93.402.60.33 o be enviar un correu a les següents adreces omic@l-h.cat.

    Per més informació podeu trucar al 010

    Horari habitual:

    Només s'atendrà presencialment amb CITA PRÈVIA. Podeu obtenir-la trucant al telèfon 934026030 o enviant un correu electrònic a omic@l-h.cat

    Dilluns a divendres: 9 a 13.30 h
    Dijous de 16 a 19 hores

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Oficina d'Atenció Ciutadana
    C. Girona n° 10, BS pis. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaoac
    Horari habitual
    Dilluns a divendres: 8.30-14 h
    Mapa
  • Regidoria Districte I
    RB Just Oliveras n° 0023. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:
    Dilluns a dijous: 9-14 i 16-19 h
    Divendres: 9-14 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte II
    C. Mare de Déu dels Desemparats n° 0087. CP: 08904 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia.  Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    De dilluns a divendres matins de 9:00 a 14:00 hores
    Dimarts i dijous tarda de 16:00 a 19:00 hores


    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte III
    AV Metro n° 0018. CP: 08902 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte IV-V
    C. Belchite n° 5. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dimarts i dijous: 16-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Districte VI
    PL Cultura n° 1. CP: 08907 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria o truqueu a la regidoria. Horario habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns a dijous: 16:30-19 h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa
  • Regidoria Sanfeliu
    C. Emigrant n° 0027. CP: 08906 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació sanitària actual aquesta oficina només atendrà amb cita prèvia. Per concertar cita feu clic a https://www.l-h.cat/citaregidoria Horari habitual:

    Dilluns a divendres: 9-14 h 
    Dilluns i dimecres: 16-19h

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
    Mapa

QUÈ PASSA DESPRÉS

L’OMIC estudiarà la reclamació/queixa/denúncia presentada i determinarà el seu curs:
  1. Mediació (intervenció de l’OMIC per ajudar a les parts i facilitar l’obtenció d’un acord satisfactori).
  2. Derivació a la inspecció de consum o a d’altres serveis o administracions competents.
  3. Trasllat a la Junta Arbitral de Consum de L’Hospitalet si resulta procedent

MÉS INFORMACIÓ

Consulteu la informació sobre las característiques i requisits del procediment de mediació de consum en el document adjunt..  

ALTRES DOCUMENTS ASSOCIATS

TEMPS DE RESPOSTA

3 mesos

NORMATIVA APLICABLE

  • Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 1/2007, Refosa de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris.
.  

SI TENIU CAP DUBTE PODEU TRUCAR A:

  • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
    Telèfon: 93 402 60 30
    Fax: 93 402 60 31
    Horari: AVÍS!
    A causa de la situació de contenció decretada aquesta oficina romandrà tancada fins a nou avís.

    Podeu trucar a aquests telèfons 93.402.60.30 i 93.402.60.33 o be enviar un correu a les següents adreces omic@l-h.cat.

    Per més informació podeu trucar al 010

    Horari habitual:

    Només s'atendrà presencialment amb CITA PRÈVIA. Podeu obtenir-la trucant al telèfon 934026030 o enviant un correu electrònic a omic@l-h.cat

    Dilluns a divendres: 9 a 13.30 h
    Dijous de 16 a 19 hores

    Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Resolució OMIC.  

Enllaços d'interès

  • Oficines de registre
  • Carpeta ciutadana
  • Contacteu
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a Oficicina virtual de tràmits
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Agencia Tributària
  • Sede electrónica del catastro
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400