Ajuntament de L'Hospitalet
 

Seu electrònica

Sol·licitud de comunicat d'accident de trànsit

Imprimir
Quan es produeix un accident al municipi pot ser que intervingui la Guàrdia Urbana. En aquest cas, podeu sol·licitar una còpia del comunicat d'accident efectuat per la Guàrdia Urbana.

Si hi ha atestat, amb indicació de les diligències que es practiquen per esbrinar i comprovar un fet delictiu, declaracions dels implicats, etc., no se'n facilita còpia sinó que es lliura al jutjat. En aquest cas podeu demanar un extracte amb les dades identificatives de l'accident..  

QUI EL POT DEMANAR

Qualsevol de les persones implicades a l'accident o els seus representants legals.

COM ES POT TRAMITAR

Per tramitar per internet heu de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. .

1. Cliqueu sobre el botó Tramitar.
2. Identifiqueu-vos amb qualsevol dels sistemes acceptats pel servei VÀLid. .
3. Empleneu el formulari que s'obrirà.
4. Adjunteu, si cal, els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.
5. Cliqueu enviar. En aquest moment estareu signant la sol·licitud per presentar-la al registre electrònic de l'ajuntament

Finalitzat el tràmit rebreu un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.

Nota: Consulteu aquesta ajuda per comprovar que la configuració del vostre equip és compatible amb els requisits tècnics de la aplicació.
PRESENCIALMENT:
Requeriments
  • L'accident ha d'haver passat dins del terme municipal de L'Hospitalet de Llobregat.
  • A l'accident ha d'haver assistit alguna unitat de la Guàrdia Urbana de L'Hospitalet de Llobregat.
Podeu aportar la documentació necessària a qualsevol de les oficines indicades o presentar-la per qualsevol mitjà admissible en dret segons la normativa legal vigent.
Documentació necessària
  • Instància general (2 còpies), indicant les dades de la persona física o jurídica que fa la sol·licitud i les dades que permetin identificar l'accident del que es vol la còpia del comunicat o de l'atestat (matrícula del vehicle implicat, data, hora i lloc de l'accident, etc.).
  • DNI, targeta de residència o passaport de la persona sol·licitant (fotocòpia)
A més, si la gestió la fa una companyia d'assegurances, un bufet d'advocats, etc. heu d'adjuntar:
  • NIF de persona jurídica (fotocòpia)
  • DNI, targeta de residència o passaport de la persona autoritzada (fotocòpia).
  • Una autorització expressa per escrit i signada per la persona sol·licitant (fotocòpia). Recordeu que haureu d'aportar l'original en el moment de recollir la còpia sol·licitada.

QUÈ PASSA DESPRÉS

Una vegada que es rebi a la Guàrdia Urbana la sol·licitud, es comprova que hi hagi comunicat d'accident i es comunica el resultat a la companyia o particular interessat. En aquest moment haureu de passar pel departament del Gabinet Tècnic de la Guàrdia Urbana a recollir la carta de pagament i fer el pagament de la taxa en una de les entitats bancàries que consten al mateix imprès.

Una vegada fet el pagament, el Gabinet Tècnic segellarà el full i, en aquest moment, podreu passar per Inspecció de Guàrdia de la Guàrdia Urbana a retirar el comunicat d'accident. Si és el cas, també haureu de mostrar l'autorització original que us permet recollir la còpia sol·licitada.

En el cas que l'accident tingués rellevància penal i s'hagués fet atestat, podreu sol·licitar l'extracte de les dades a on constaria també la data i a quin jutjat s'ha remès per què la companyia o persona interessada us pugueu dirigir al mateix. Aquest document no exigeix pagament de taxes.

PREU

Sempre que existeixi comunicat d'accident s'haurà de pagar la taxa regulada per la normativa legal vigent..  

TEMPS DE RESPOSTA

El departament gestor dóna resposta en un termini màxim de 15 dies des de la data de registre de la sol·licitud..  

NORMATIVA APLICABLE

.  
  • Reglament general de circulació art. 129.
.  

SI TENIU CAP DUBTE O SUGGERIMENT PODEU TRUCAR A:

  • Inspecció de Guàrdia
    Telèfon: 93 402 96 21
    Fax: 93 402 95 76
    Horari: De dilluns a divendres de 8 a 13:30 h.
.  

ÒRGAN DE RESOLUCIÓ

Sense resolució d'òrgan.  

Enllaços d'interès

  • Carpeta ciutadana
  • Bústia ciutadana
  • Normatives municipals
  • Talls de servei
  • Anar a Portal Jurídic de Catalunya
  • Anar a cat365.net
  • 060.es
  • Oficina gestió empresarial
  • Sede electrónica del catastro
  • Agencia Tributària
Ajuntament de L'Hospitalet. Plaça de l'Ajuntament, 11. 08901 L'Hospitalet de Llobregat. Tel. 934 029 400