Seguiment |
S'ha realitzat la tramitació administrativa dels trasllats indicats a la moció.
|
NO NOMÉS REALITZAREM CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ, SINÓ QUE ESTEM OBLIGATS A FER-HO.
La Llei 7/2022, en el seu article 11.3, estableix que la taxa ha de complir els requisits següents:
"Les entitats locals establiran, en el termini de tres anys a comptar des de l’entrada en vigor d’aquesta llei, una taxa o, si escau, una prestació patrimonial de caràcter públic no tributari, específica, diferenciada i no deficitària, que permeti implantar sistemes de pagament per generació i que reflecteixi el cost real, directe o indirecte, de les operacions de recollida, transport i tractament dels residus, inclosa la vigilància d’aquestes operacions i el manteniment i vigilància posterior al tancament dels abocadors, les campanyes de conscienciació i comunicació, així com els ingressos derivats de l’aplicació de la responsabilitat ampliada del productor, de la venda de materials i d’energia."
Tanmateix, EL NOU CONTRACTE DE RECOLLIDA DE RESIDUS I NETEJA VIÀRIA DE LA CIUTAT JA INCLOU ELS COSTOS DE LES CAMPANYES DE COMUNICACIÓ PER FOMENTAR EL RECICLATGE, que seran finançades a través d’aquest mecanisme, JA QUE: és imprescindible ajustar les accions als recursos disponibles derivats de la recaptació de la taxa, GARANTINT EN TOT MOMENT EL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE NO DEFICITARIETAT.
|
L’ordenança ja contempla reduccions per l’ús de les deixalleries o punts nets (1,5 € per visita, fins a un màxim de 15 € a l’any), tant en el cas de la deixalleria fixa com de les mòbils, i incentivarà el seu ús mitjançant informació en la campanya comunicativa de la taxa.
La targeta es lliurarà als usuaris de la deixalleria, tant fixa com mòbil, en el moment en què en facin ús. És a dir, el sistema de registre ja està previst.
|
Les reduccions actualment previstes per a l’any 2026 (amb un màxim de 15 € a l’any) ja incentiven l’ús dels punts nets. Potser en un futur es podria considerar la possibilitat d’ampliar aquestes reduccions al servei de recollida de voluminosos. No obstant això, una reducció del 50% superaria el límit actual i faria que la taxa esdevingués deficitària. Per tant, es descarten aquest tipus de reduccions a causa del seu impacte negatiu en la sostenibilitat financera de la taxa.
Com s’ha assenyalat en nombroses ocasions, a mesura que evolucioni el reciclatge a la ciutat i aquest acabi impactant en el cost del servei, es faran ajustaments en les revisions anuals per adequar l’import de les bonificacions i s’inclouran noves opcions per obtenir reduccions, més enllà de l’ús de la deixalleria.
No obstant això, cal tenir en compte que, legalment, sempre s’ha de mantenir el principi de no deficitariètat (article 11.3 de la Llei 7/2022).
|
Les activitats econòmiques que es desenvolupen en espais o locals de titularitat pública municipal, així com les entitats i associacions ubicades en locals municipals, ja disposen d’eines específiques per sol·licitar la retirada de voluminosos, amb el mateix servei ofert als particulars, però gestionant-ho a través de les regidories de districte corresponents o del servei competent o responsable de l’àmbit en qüestió a l’Ajuntament.
En el cas dels mercats municipals, aquests disposen del seu propi servei de recollida, que depèn del servei de neteja de la ciutat.
Pel que fa a altres activitats comercials, l’ordenança fiscal 2.03 no inclou la recollida de voluminosos per al comerç, excepte aquells assimilables als residus domèstics, ja que es considera que aquest tipus de residus no ho són. Si es tracta de residus derivats de l’activitat econòmica, l’establiment ha de disposar d’un servei de recollida específic per gestionar-los.
|