Data darrera actualització: 13/03/2025
Seguiment
S'ha realitzat la tramitació administrativa dels trasllats indicats a la moció.
L'Ajuntament de L’Hospitalet està actualment treballant en la redacció de la nova Ordenança de Mobilitat, amb l’objectiu de millorar la seguretat viària, fomentar una mobilitat sostenible i garantir una millor regulació de l’ús dels VMP i altres mitjans de transport dins de la ciutat. La nova Ordenança de Mobilitat incorporarà les modificacions normatives establertes per la DGT en els darrers anys, adaptant la regulació municipal a la legislació vigent, PERÒ NO NOMÉS AIXÒ ja que la nova Ordenança de Mobilitat també: INCORPORARÀ novetats en relació amb les zones d’estacionament regulat (AIRE), les illes per a vianants i les zones de càrrega i descàrrega (DUM). La intenció és que estigui preparada per a la seva aprovació el 2025.
Respecte de l’acord segon, EVIDENTMENT hi haurà una campanya de difusió de la nova normativa de circulació per garantir-ne el coneixement i conscienciar especialment els usuaris de VMP sobre la perillositat derivada d’un ús inadequat. Aquesta campanya inclourà accions informatives dirigides a minimitzar els accidents i millorar la seguretat tant dels vianants com dels conductors, amb una especial atenció a l’ús correcte d’aquests vehicles en espais compartits.
També està prevista la semaforització dels carrils bici per millorar la seguretat i la comprensió de les normes per part de tots els usuaris de la via pública i la instalació d’altres tecnologies per millorar la mobilitat en tots els aspectes i per controlar des del CGM (Centre de Gestió de la Mobilitat): com els control parada, els radars velocitat, els sensors d’aforaments, el sensors de qualitat de l’Aire. Pel que fa a la xarxa ciclable, en els darrers anys ha experimentat un creixement exponencial a tota la ciutat, tot i que encara queden connexions per millorar. En tot cas, en aquest procés s’establirà la nova directriu de garantir l’accessibilitat i la mobilitat de totes les coses que passen al i no només seran accions de pintura dels carrils bici. Sempre que sigui possible, hi haurà millora urbanística del carrer per on ha d’anar el carril bici. També es revisarà la xarxa ciclable i identificar punts d’encreuament o interseccions que puguin generar situacions de risc per als usuaris de bicicletes i VMP fent auditories de la xarxa ciclable, així com el seu ús.
Per altra banda ja es té compte a l’hora de dissenyar els carril bici el reforç de la seguretat a les zones d’embarcament i desembarcament del transport públic. Aquest ha sigut un dels motius de treure tots els carrils bici de la vorera i que vagin per calçada i es provoqui la frenada en estar la plataforma de la parada de bus a diferent nivell del terre i no cal afegir senyalització vertical, quan amb l'horitzontal està estandaritzada i és suficient.